بیانیه مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه درباره قره‌باغ

© REUTERS / Defence Ministry of Armeniaبیانیه مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه درباره قره‌باغ
بیانیه مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه درباره قره‌باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای جمهور سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه در بیانیه ای مشترک خواستار توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون روسای جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه با انتشار بیانیه مشترکی خواستار توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند.

هشدار کرملین نسبت به هرگونه حمایت نظامی از طرفین درگیر در قره باغ - اسپوتنیک ایران
هشدار کرملین نسبت به هرگونه حمایت نظامی از طرفین درگیر در قره باغ

در این بیانیه آمده است: روسای جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تشدید خشونت ها در خط تماس منطقه مورد مناقشه "قره باغ کوهستانی" را قاطعانه محکوم می کنند.

در ادامه سران سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه، تشدید تنش ها در منطقه قره باغ را به شدت محکوم کردند و از رهبران ارمنستان و آذربایجان خواستند که بلافاصله و بدون هیچ گونه شرطی مذاکرات را از سر بگیرند.

شایان ذکر است که روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات  تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала