زاخاروا: مسکو از انتقال شبه نظامیان سوری به منطقه قره باغ آگاه است

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر آگاهی مسکو از انتقال شبه نظامیان سوری به قره باغ
آگاهی مسکو از انتقال شبه نظامیان سوری به قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اطلاعاتی درباره انتقال شبه نظامیان سوری به قره باغ در اختیار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود گفت: روسیه اطلاعاتی در مورد انتقال جنگنده های خارجی به منطقه درگیری قره باغ دارد.

بیانیه مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه درباره قره‌باغ - اسپوتنیک ایران
بیانیه مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه درباره قره‌باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود:  اطلاعات مربوط به جذب گسترده شبه نظامیان در شمال سوریه و انتقال آن ها به منطقه مورد مناقشه قره باغ نگران کننده است. در شبکه های اجتماعی ویدئو و تصاویری در این خصوص منتشر می شود.

زاخاروا همچنین خاطرنشان كرد كه هرگونه اظهار نظر ستیزه جویانه از سوی کشور ثالث در رابطه با قره باغ، غیرسازنده است و می تواند بی ثباتی در اوضاع را ایجاد كند.

پیش از این گزارش شده بود که شبه نظامیان سازمان های غیرقانونی مسلح، به ویژه از سوریه و لیبی برای شرکت مستقیم در درگیری ها به منطقه قره باغ منتقل می شوند.

شایان ذکر است که روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات  تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала