کرونا ویروس بیشتر از آنفولانزای اسپانیایی باعث مرگ و میر می شود

© AFP 2023 / STRکرونا ویروس بیشتر از آنفولانزای اسپانیایی باعث مرگ و میر می شود
کرونا ویروس بیشتر از آنفولانزای اسپانیایی باعث مرگ و میر می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان ميزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را با "آنفولانزای اسپانیایی" مقایسه کرده اند و به نتایج جالبی دست یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال شبکه جاما، دانشمندان کشنده بودن ویروس کووید SARS-CoV-2 و ویروس H1N1 را که باعث شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سالهای 1918-1920 شده بود را مقایسه کرده اند.

ایجاد یک واکسن 100 درصدی موثر علیه کووید 19 ناممکن ارزیابی شد - اسپوتنیک ایران
ایجاد یک واکسن 100 درصدی موثر علیه کووید 19 ناممکن ارزیابی شد

کارشناسان آمریکایی به سرپرستی جرمی فاوست از دانشکده پزشکی هاروارد میزان مرگ و میر بیش از حد در نیویورک را طی اوج این دو بیماری در دو ماه بیماری همه گیر را مقایسه کرده اند. در نتیجه، در اوج شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی، 287 مرگ در هر 100 هزار نفر در نیویورک فوت کردند و در طی شیوع کووید 19 در مارس و آوریل 2020 ، این شهر 202 مرگ در هر صد هزار نفر را ثبت کرد.

در مرحله بعدی ، دانشمندان ارقام مربوط به میزان مرگ و میر ماهانه سه سال قبل از همه گیری را مقایسه کردند و دریافتند که صد سال پیش ، به ازای هر صد هزار نفر، در هر ماه حدود صد مورد مرگ وجود دارد که امروز دو برابر بیشتر شده است. این محاسبات این امکان را برای کارشناسان فراهم می کند که تعیین کنند آنفولانزای اسپانیایی میزان مرگ و میر را سه برابر و کووید 19 چهار برابر کرده است.

نویسندگان این مطالعه گفتند: "اگر به اندازه کافی بیماری کرونا کنترل نشود ، عفونت SARS-CoV-2 می تواند نسبت به عفونت با ویروس آنفلوانزای اسپانیایی، مرگ و میر بیشتری به دنبال داشته باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала