اولین مصاحبه ناوالنی پس از خارج شدن از حالت کما

© REUTERS / Instagram @NAVALNYاولین مصاحبه ناوالنی پس از خارج شدن از حالت کما
اولین مصاحبه ناوالنی پس از خارج شدن از حالت کما  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکسی ناوالنی، یکی از چهره های مخالف حکومت روسیه برای اولین بار پس از خارج شدن از حالت کما در مصاحبه ای با مجله آلمانی اشپیگل شرکت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وب سایت اشپیگل بخشهایی از  این مصاحبه با ناوالنی را منتشر کرده است.

خاطرنشان می شود که این وبلاگ نویس روس تقریباً دو ساعت با خبرنگاران صحبت کرده و از جمله قصد خود برای بازگشت به روسیه را اعلام نموده است.

ناوالنی گفت: "کار من اکنون این است که آدمی بمانم که نمی ترسد. و من نمی ترسم!"

اظهارات ناوالنی در خصوص دیدار با صدر اعظم آلمان - اسپوتنیک ایران
اظهارات ناوالنی در خصوص دیدار با صدر اعظم آلمان

این نشریه خاطرنشان می کند که ناوالنی بسیار احساساتی به نظر می رسید ، زیاد شوخی و خنده می کرد. اقدامات برای حفظ امنیت این وبلاگ نویس روس افزایش یافته است: اکنون او را محافظان همراهی می کنند و آب در نظر گرفته شده برای وی در طی مصاحبه به طور تصادفی از یخچال تحریریه مجله اشپیگل انتخاب می شد.

الکسی ناوالنی پس از اینکه در هواپیمایی که از تومسک به مسکو پرواز می کرد بیمار شد ، در 20 آگوست در اومسک بستری شد. پزشکان یک اختلال متابولیکی را تشخیص دادند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلیل آن هنوز مشخص نیست ، اما پزشکان روسی هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی پیدا نکردند.

بیستم ماه اوت الکسی ناوالنی  در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما  حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیک عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد. دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج حاصله توسط  متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است.

روسیه اطلاعات بیشتری درباره نتایج آزمایشات ناوالنی از برلین درخواست کرده اما پاسخی نگرفت.

روسیه در سال 1992 تولید سلاح های شیمیایی را متوقف کرد و در سال 2017 کل ذخایر این مواد را نابود کرد  که توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی تأیید شده است . در عین حال  اطلاع حاصل شده است که سرویس اطلاعاتی BND آلمان از دهه 1990 به نوویچوک دسترسی داشته است. همچنین این ماده توسط حدود 20 کشور غربی از جمله انگلیس ، ایالات متحده آمریکا ، سوئد و جمهوری چک مورد مطالعه قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала