اصابت خمپاره به روستایی در آذربایجان شرقی ایران + عکس

© Sputnikآذربایجان شرقی
آذربایجان شرقی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کودک شش ساله در اثر اصابت خمپاره به روستایی در آذربایجان شرقی جراحت جزیی برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به اعلامیه فرماندار شهرستان خداآفرین به دنبال درگیری بین کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان ظهر امروز کودک ۶ ساله در اثر اصابت خمپاره به صورت جزئی آسیب دید.

در پی تنش نظامی بین کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در طی روزهای گذشته برای چندمین بار شاهد برخورد راکت به شهر های مرزی استان آذربایجان شرقی هستیم.

فرماندار شهرستان خداآفرین ضمن تایید اصابت خمپاره به خاک ایران گفته است: ظهر امروز، پنج قبضه خمپاره‌ی کاتیوشا به روستای پرویزخانلو  درشهرستان خداآفرین اصابت کرد. در این حادثه کودک شش ساله نیز به صورت جزئی آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده است. این حادثه به برخی از واحدهای مسکونی نیز آسیب برسانده است.

​شایان ذکر است که روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات  تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала