باکو از انهدام 8 راکت انداز ارمنستان خبر داد + ویدئو

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر باکو از انهدام 8 راکت انداز ارمنستان خبر داد + ویدئو
باکو از انهدام 8 راکت انداز ارمنستان خبر داد + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باکو اعلام کرد که 8 راکت انداز ب ام -21 گراد ارمنستان را منهدم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان روز چهارشنبه از نابودی هشت سامانه موشکی پرتاب چندگانه گراد نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ خبر داد.

این وزارت خانه اعلام کرد: " امشب در نتیجه عملیات واحدهای ارتش آذربایجان، هشت سیستم موشک پرتاب چند گراد دشمن منهدم شد."

وزارت دفاع آذربایجان ویدئویی از این عملیات را در سایت خود منتشر کرده است.

در اوایل روز یکشنبه، 27 سپتامبر، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند، طبق این داده ها، غیرنظامیان در این درگیری کشته شده اند. همچنین به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت. وهرام پوگوسيان، دبير مطبوعاتي رئيس جمهور جمهوری خودخوانده قره باغ گزارش داد كه شهرک های مسالمت آميز در قره باغ، از جمله استپاناكارت، پايتخت، مورد اصابت گلوله های توپخانه ای قرار گرفت و او مردم را به پناه گرفتن فراخواند. مقامات جمهوری قره باغ وضعیت جنگی و بسیج عمومی اعلام کردند.  

درگیری در قره باغ در فوریه 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی اعلام جدا شدن از جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان را مطرح کرد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال 1992، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به ریاست مشترک - روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند، زیرا جمهوری قره باغ طرف مذاکره نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала