ترکیه مشارکت هواپیماهای خود در درگیری‌های قره‌باغ را تکذیب کرد

© Photo / MSBترکیه مشارکت هواپیماهای خود در درگیری‌های قره‌باغ را تکذیب کرد
ترکیه مشارکت هواپیماهای خود در درگیری‌های قره‌باغ را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای گزارش‌های مربوط به مشارکت هواپیماهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه در درگیری‌های قره‌باغ را کذب اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام داشت: ساختارهای رسمی ارمنستان در حال انتشار گزارش‌های نادرست در مورد استفاده از هواپیماهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه علیه ارتش ارمنستان هستند. طی چند روز گذشته، ارتش آذربایجان به جهانیان نشان داده است که خود قادر به پیروزی است.

وزارت دفاع ارمنستان عکس های هواپیمای  سرنگون شده سوخو25 را منتشر کرد - اسپوتنیک ایران
وزارت دفاع ارمنستان عکس های هواپیمای سرنگون شده سوخو25 را منتشر کرد

پیش از این، شوشان استپانیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اظهار داشته بود كه هواپیمای اف -۱۶ تركیه هواپیمای سوخو-۲۵ ارمنستان را در حریم هوایی این کشور سرنگون نموده است. به گفته وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان، در نتیجه این حادثه، والری دانلین، سرگرد نیروی هوایی ارمنستان و خلبان این هواپیمای جنگنده کشته شده است.

شایان ذکر است، روز ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت. در سال ۱۹۹۱ میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که این موضوع منجر به وقوع جنگ شد. در سال ۱۹۹۴ آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره‌باغ با میانجی‌گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هر از گاهی، درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه رخ می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала