ارمنستان به پیشنهاد توافق با قره باغ فکر می کند

© © Ministry of Defence of The Republic of Armeniaارمنستان به پیشنهاد توافق با قره باغ فکر می کند
ارمنستان به پیشنهاد توافق با قره باغ فکر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارمنستان در حال بررسی گزینه ای برای انعقاد توافقنامه با قره باغ در زمینه همکاری و توافق نامه استراتژیک در حوزه امنیت است.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر ارمنستان اعلام نمود که این کشور در حال بررسی گزینه ای برای انعقاد توافقنامه با قره باغ در زمینه همکاری و توافق نامه استراتژیک در حوزه امنیت است.

علي اف: وضعیت در قره باغ پرتنش است؛ ترکیه هیچ گونه مشارکتی ندارد - اسپوتنیک ایران
علي اف: وضعیت در قره باغ پرتنش است؛ ترکیه هیچ گونه مشارکتی ندارد

پاشینیان گفت که ارمنستان همیشه آماده حل و فصل مسالمت آمیز مسئله قره باغ بوده است، اما امنیت ملی ارمنستان را قربانی این موضوع نمی کند.

اشینیان در نشست خبری امروز در این مورد اظهار داشت: " ارمنستان همیشه آماده حل و فصل مسالمت آمیز مسئله قره باغ بوده است، اما این بدین معنی نیست که این کشور حاضر است امنیت ملی خود و منطقه قره باغ را قربانی این موضوع کند.

پیش از این، نخست وزی ارمنستان نیکول وُوایی پاشینیان اعلام نمود که که ترکیه در درگیری در قره باغ حضور دارد، جنگنده های ترکیه در این حملات حضور دارند.   

شایان ذکر است، روز 27 سپتامبر 2020 درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت. در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری برسمیت شناخته نشده قره‌باغ  با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هر از گاهی، درگیری های نظامی موقت و کوچکی در آنجا رخ می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала