ارمنستان از حملات هوایی ترکیه به قره باغ خبر داد

© REUTERS / Defence Ministry of Armeniaارمنستان از حملات هوایی ترکیه به قره باغ خبر داد
ارمنستان از حملات هوایی ترکیه به قره باغ خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آرتسرون هوانیسیان ، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان ، اظهار داشت که آذربایجان در شمال خط تماس با قره باغ با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه و جنگنده های F-16 نیروی هوایی ترکیه حملات هوایی انجام می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی درصفحه  فیس بوک خود می نویسد: "دشمن از دور و بدون ورود به منطقه عملکرد سامانه های پدافند هوایی عمل می کند. از موشک های دوربرد هوا به زمین استفاده می شود." همچنین می گوید که استپاناکرت مکالمات  خلبانان به زبان ترکی را ضبط کرده است.

ميزان تلفات آذربایجان  و ارمنستان در درگیری های قره باغ اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
ميزان تلفات آذربایجان و ارمنستان در درگیری های قره باغ اعلام شد

درگیری ها در قره باغ از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به سرپرستی سه کشور صدر روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

در پایان هفته گذشته ، تشنج اوج گرفت: باکو و ایروان یکدیگر را به آغاز خصومت متهم کردند. حکومت نظامی و بسیج عمومی در ارمنستان اعلام شد. در آذربایجان نیز مقررات منع رفت و آمد و بسیج تعدادی از نیروها اعلام شده است.

اینکه ترکیه (عضو ناتو) به طور فعال از آذربایجان حمایت می کند ، اوضاع را وخیم تر می سازد. بتازگی در ایروان اعلام شد که جنگنده  F-16 ترکیه هواپیمای  سوخو 25 نیروی هوایی ارمنستان را در حریم هوایی ارمنستان سرنگون کرد. آنکارا و باکو این موضوع را انکار کردند. به نوبه خود ، ارمنستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است.

جامعه بین المللی طرفین را به خویشتنداری فرا می خواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала