نمکی: پخش ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا در کشور شروع شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نمکی: پخش ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا در کشور شروع شد
نمکی: پخش ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا در کشور شروع شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز سه شنبه برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با کرونا، سرکشی از چند طرح، افتتاح ساختمان دندانپزشکی شهرک شهریار گرگان و شرکت در نشست مسئولان استان گلستان وارد گرگان شد.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، در پایان جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: در مرحله دوم، این واکسن بین افراد بالای ۶۵ سال و گروه های پرخطر توزیع می شود و جامعه هدف نگران برخورداری از این واکسن نباشند.

3677 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
3677 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران

نمکی بیان کرد: تامین نشدن ارز و خودداری کشورهای تولیدکننده واکسن از فروش این تولیدات به ایران، از دلایل اصلی تاخیر در خرید آن بود.

وی افزود: تولید سال گذشته واکسن آنفلوآنزا در جهان ۴۰۰ میلیون واحد بود که امسال این رقم به ۷۰۰ میلیون رسید.

نمکی ادامه داد: با وجود افزایش ۱۰ درصدی تولید واکسن آنفلوآنزا در جهان، برای تامین آرامش مردم، خرید این واکسن را به ۲۰ درصد رساندیم تا هیچ گروه نیازمند از تهیه آن ناتوان و ناامید نشود. همچنین به روند تولید واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ کشوری به طور قطعی موفق به خرید واکسن این بیماری نشده و چند گروه در ایران هم به پیشرفت های خوبی در زمینه تولید آن رسیده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در پاسخ به سوالی گفت که کارانه سه ماه (ابتدای امسال) کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران به زودی واریز می‌شود.

نمکی بیان کرد: برای جذب کامل این اعتبار (۶ ماه نخست امسال) تلاش فراوانی انجام شد و از محل‌ منابع مختلف بخشی از مطالبات (نصف) را تامین کردیم و بقیه هم در دست انجام است.

وی بدون اشاره به جزییات و با تصریح بر اینکه تلاش می کنیم شرمنده زحمات کادر درمان نشویم، یادآور شد: تلاش عوامل پزشکی و درمانی باعث شد برای مقابله با کرونا از هیچ کشوری عقب نباشیم و حتی یک بیمار را پشت در بیمارستان‌ها نگه نداشتیم.

وزیر بهداشت پرداخت مطالبات پزشکان خانواده را هم مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: تلاش داریم تا مشکلات نیروها، مشکلات و کمبودهای بخش درمان و حوزه‌های مربوطه را تا قبل از پایان دولت دوازدهم به حداقل ممکن برسانیم تا یادگار خوبی برجای گذاریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала