نتانیاهو: حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است

© AFP 2023 / Gali Tibbonنتانیاهو: حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است
نتانیاهو: حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل احتمال جنگ پیشگیرانه علیه ایران را در آینده رد نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در مراسمی به منظور بزرگداشت قربانیان جنگ یوم کیپور گفت که حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است و این امر به موازات تجربه جنگ سال 73 است.    

در بیانیه نتانیاهو که توسط دفتر وی منتشرشده، آمده است: "اگر ما (در سال 1973) یک جنگ پیشگیرانه را آغاز می کردیم، روند نبرد کاملاً متفاوت بود. یک نبرد پیشگیرانه مسئله ای بسیار دشوار است. اما من می دانم که مثلاً بعد از جنگ یوم کیپور، اگر ایران بخواهد جایگاهی در شمال مرز ما پیدا کند و هنوز به ما حمله نکرده است، ما نباید اجازه دهیم او در آنجا جای خود را بدست آورد، بنابراین ما از تمرکز نیروهای ایرانی در آنجا جلوگیری می کنیم و با آنها می جنگیم. این یک درس مستقیم از جنگ یوم کیپور است. "

نتانیاهو در حین سخنرانی خود گفت: "جنگ یوم کیپور همچنین یادآوری مداوم اهمیت نیرو است (...) نیرو برای مخالفان ما روشن می سازد که ما همه کارها را برای محافظت از کشور اسرائیل انجام خواهیم داد - و ما یک حمله پیشگیرانه را رد نمی کنیم."

خاطرنشان می‌شود که جنگ یوم کیپور در تاریخ 6 اکتبر 1973 با حملات مصر و سوریه به اسرائیل آغاز شد و 18 روز بعد به پایان رسید و خسارات زیادی به بار آورد. در اسرائیل، سالگرد جنگ یوم کیپور، مانند سایر تاریخ های ایالتی، طبق تقویم یهود جشن گرفته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала