نتانیاهو: انبار سلاح حزب الله انفجار دیگری در بیروت خواهد بود

© AP Photo / Abir Sultanنتانیاهو: انبار سلاح حزب الله انفجار دیگری در بیروت خواهد بود
نتانیاهو: انبار سلاح حزب الله انفجار دیگری در بیروت خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل می گوید که اسرائیل برخلاف ایران و حزب الله قصد آسیب رساندن به مردم لبنان را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در سخنرانی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت حزب یک انبار مخفی سلاح در لبنان دارد، این انبار می تواند باعث انفجار دیگری در بیروت شود.

نتانیاهو از اعضای شورای امنیت خواست تا در برابر ایران بایستند - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو از اعضای شورای امنیت خواست تا در برابر ایران بایستند

وی افزود: ماه گذشته، همه ما شاهد انفجاری قوی در بندر بیروت بودیم. ۲۰۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند، نزدیک به یک میلیون نفر از جمعیت چهار میلیون نفره بیروت بی خانمان شدند. انفجاری دیگری که می ‌توانست رخ دهد، انبار سلاح‌ (حزب الله)، در منطقه جنا بیروت، در نزدیکی فرودگاه بین المللی در ۵۰ متری شرکت گاز بود.

نتانیاهو تاکید کرد: من به ساکنان جنا گفتم وقت آن است که در مقابل این اقدام کنید. اگر این محل منفجر شود، فاجعه دیگری رخ خواهد داد.

نخست وزیر اسرائیل خاطر نشان کرد، که اسرائیل برخلاف ایران و حزب الله قصد آسیب رساندن به مردم لبنان را ندارد.

در ۴ آگوست در نزدیکی بندر بیروت انفجاری شدید رخ داد. صدها خانه و خودرو تخریب یا آسیب دیدند، شیشه ها در بسیاری از مناطق بیروت شکست، برخی از ساختمان ها به طور کامل تخریب شدند.

به گفته مقامات، علت آن، منفجر شدن ۲.۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بود که توسط گمرک در سال ۲۰۱۴ کشف و در انبار ذخیره شده بود. در اثر این انفجار ۱۹۰ نفر کشته شد و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند. مرکز لبنان به عنوان یک منطقه فاجعه شناخته شده و حالت اضطراری تا ۱۹ سپتامبر در این شهر اعلام گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала