تغییرات در مقررات سفر به ایران

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh شیراز
 شیراز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صدور ویزای توریستی همچنان متوقف است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری تاکید کرد که مقررات سفر به ایران با افزایش تعداد پروازهای خارجی، تغییری نکرده است و شرط همراه داشتن نتیجه منفی تست PCR کماکان برقرار است و صدور ویزای توریستی همچنان متوقف است.

وی در ادامه افزود:«مقررات سفر به ایران در دوره پاندمی کووید - ۱۹، از مردادماه به اجرا گذاشته شده است. شرط وزارت بهداشت برای ورود اتباع خارجی و ایرانی‌های مقیم خارج از کشور، داشتن گواهی سلامت بود. در همان دوره، معاون گردشگری از مخالفت ستاد کرونا با ورود توریست‌های خارجی به ایران خبر داد. پس از آن، وزارت خارجه اعلام کرد صدور ویزای توریستی ایران را متوقف کرده است.

توقف پرواز هواپیماهای آنتونوف-۲۶ در اوکراین  - اسپوتنیک ایران
توقف پرواز هواپیماهای آنتونوف-۲۶ در اوکراین

 شرکت‌های هواپیمایی نیز در اطلاعیه‌های مجزا اعلام کردند: داشتن گواهی عدم ابتلا به کووید - ۱۹ (PCR) به زبان انگلیسی و یا مُهمور به مهر وضعیت سلامت کنسولی ایران در کشور مبدأ، دست‌کم ۹۶ ساعت قبل از پرواز الزامی است. تکمیل فرم خوداظهاری نیز ضروری بوده و همه مسافران در بدون ورود، غربالگری می‌شوند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، پس از انجام تست (PCR) مسافر با ملیت غیرایرانی در محل مشخص شده از سوی وزارت بهداشت با هزینه شخصی قرنطینه می‌شود و از مسافر ایرانی تعهدنامه گرفته می‌شود تا مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی شود و در صورت ارائه نکردن گواهی‌نامه سلامت و تست معتبر کووید - ۱۹(PCR) به مسافران با ملیت غیرایرانی اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.

 آخرین مقرراتی که وزارت خارجه در ارتباط با توقف صدور ویزای توریستی اعمال کرده، همچنان برقرار بوده و تغییر نکرده است. آنچه درحال حاضر در پروازهای بین‌المللی، مرزها و فرودگاه‌ها اجرا می‌شود، پروتکل تدوینی و مورد نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیست، بلکه دستورالعملی است که وزارتخانه‌های بهداشت و راه تهیه کرده‌اند.

 ما براساس مقررات و ملاحظات وزارت بهداشت، وزارت راه، بیمه و نهادهای نظارتی و نقطه نظرات نمایندگان این دستگاه‌ها با الگوبرداری از کشورهای موفق، پروتکل پذیرش گردشگران بین‌المللی شامل خارجیان و ایرانیان ورودی به کشور در شرایط کرونا را تهیه کرده و برای بررسی و تایید به ستاد مدیریت کرونا فرستاده‌ایم اما براساس آخرین پیگیری‌ها هنوز وضعیت نهایی آن مشخص نشده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала