ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان

© Photo / Ashinaایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان
ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تفاهم‌ نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از شرکت‌های کشتیرانی خارجی فعال در حوزه خزر به امضاء رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و یکی از بزرگترین شرکت‌ های کشتیرانی خارجی، اظهار کرد: در این یادداشت تفاهم، بر ضرورت گسترش حمل‌و نقل کالا از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر تأکید شد.

نفتکش حامل بنزین ایران وارد ونزوئلا شد - اسپوتنیک ایران
نفتکش حامل بنزین ایران وارد ونزوئلا شد

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود برای ورود و تردد ناوگان زمینی به کشورهای حوزه CIS و منطقه قفقاز، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های دریایی موجود و شناورهای رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر باید در دستور کار قرار گیرد.

کوهساری خاطرنشان کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی، کارگروهی با حضور نمایندگان انجمن حمل‌ و نقل بین‌المللی، اداره کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، شرکت ها و خطوط کشتیرانی فعال در دریای خزر، برگزار شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در راستای توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه قرار است به زودی تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور طبق زمان‌بندی منظم صورت گیرد.

وی اذعان داشت: با امضای یادداشت تفاهم‌ نامه یاد شده، شاهد توسعه همکاری ‌های دریایی با کشورهای شمالی خواهیم بود.

کوهساری خاطرنشان کرد: از مهمترین دستاوردهای تفاهم‌ نامه بین سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی خارجی،  ارایه تخفیف تا ۸۰ درصد در کلیه حقوق، عوارض و هزینه‌ های بندری مترتب بر شناورهای رو-رو در تمامی بنادر شمالی کشور است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پهلوگیری بدون نوبت تمام کشتی ‌های رو-رو در بنادر شمالی کشور و ایجاد خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان از دیگر مزیت‌ های تفاهم‌ نامه یاد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала