تکذیب مداخله ترکیه در درگیری های قره باغ

© Sputnik / Ministry of Defence of Armenia /  مراجعه به بانک تصاویر تکذیب مداخله ترکیه در درگیری های قره باغ
تکذیب مداخله ترکیه در درگیری های قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آذربایجان، هرگونه مداخله ترکیه در درگیری های قره باغ را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اظهار کرد که هیچ صحبتی از مداخله ترکیه در درگیری با ارمنستان وجود ندارد.

مدودف: دیپلماسی راه حل بحران قره باغ است - اسپوتنیک ایران
مدودف: دیپلماسی، راه حل بحران قره باغ است

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: هیچ گونه مداخله ترکیه وجود ندارد. اگر ما در مورد همکاری نظامی-فنی بین ترکیه و آذربایجان صحبت می کنیم، پس آذربایجان با تعدادی از کشورها و حتی بیشتر با روسیه همکاری نظامی-فنی دارد. اگر امروز به سلاح های مورد استفاده نیروهای مسلح آذربایجان نگاه کنید، بیشتر روسی هستند.

وزارت دفاع آذربایجان در تاریخ 27 سپتامبر اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌ های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند و بر اساس این داده ها، علاوه بر تلفات نظامی، تلفات غیر نظامی نیز وجود دارد. درعین حال وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که قره باغ مورد حملات هوایی و موشکی قرار گرفته است و ایروان اعلام کرد که باکو به قره باغ حمله کرده است.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала