ارمنستان: در صورت نیاز از روسیه تسلیحات خریداری می کنیم

© Sputnik / Asatur Yesayantsارمنستان: در صورت نیاز از روسیه تسلیحات خریداری می کنیم
ارمنستان: در صورت نیاز از روسیه تسلیحات خریداری می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ارمنستان در روسیه اعلام کرد که در صورت نیاز از روسیه تسلیحات خریداری می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، وردان توگانیان، سفیر ارمنستان در مسکو، امروز دوشنبه، اعلام کرد که ایروان آماده است که در صورت نیاز از روسیه سلاح خریداری کند، ولی فعلا صحبتی در این خصوص نشده است.

 قره باغ - اسپوتنیک ایران
ازسرگیری آتشباری در قره‌باغ

وردان توگانیان اظهار داشت؛ روز گذشته "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و همچنین "زهراب مونتساکانانیان" وزیر امور خارجه ارمنستان با سرگئی لاوروف همتای روس خود به منظور مطلع کردن آنها از وضعیت فعلی، اعلام دیدگاه دولت ارمنستان، برنامه ها و اقدامات به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

سفیر ارمنستان در این رابطه خاطرنشان کرد: در حال حاضر سخنی از کمک خارجی نظامی به ارمنستان در میان نیست.

در اوایل روز یکشنبه ، وزارت دفاع آذربایجان گفت که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ تیراندازی کردند، بر اساس گزارش های نخستین، در این حملات غیر نظامیان کشته شده اند. به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت." وهرم پوگوسیان، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور جمهوری قره باغ کوهستانی، گزارش داد که شهرک های مسکونی در قره باغ از جمله پایتخت استپاناکرت، مورد آتش توپخانه قرار گرفت. کابینه وزیران ارمنستان نیز به دلیل اوضاع قره باغ ، حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام کرد. باکو اعلام نمود که هیچ نیازی به بسیج نیروها نیست.

جمهوری آرتساخ با نام جمهوری قره‌باغ کوهستانی یک کشور مستقل با اکثریت شهروندان ارمنی، در جنوب قفقاز است که تنها توسط سه کشور دیگر غیر عضو سازمان ملل، به رسمیت شناخته شده ‌است. منطقه قره‌باغ سال‌ها است که محل مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала