گفتگوی وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره تشدید تنش ها در قره باغ

© Sputnik / Vitaliy Belousovگفتگوی وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره تشدید تنش ها در قره باغ
گفتگوی وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره تشدید تنش ها در قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه با نشر یک بیانیه گفته است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، بخاطر تشدید تنش ها در قره باغ با وزیران خارجه آذربایجان و ارمنستان بحث و گفتگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه ۲۷ سپتامبر، درباره تشدید تنش ها در قره باغ در تماسی تلفنی با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان و زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان بحث و گفتگو کرد.

نابودی تانک ها جنگی آذربایجان در درگیری ناگورنوقره باغ +ویدئو
 - اسپوتنیک ایران
نابودی تانک های جنگی آذربایجان در درگیری قره باغ +ویدئو

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: ۲۷ سپتامبر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی در خصوص تشدید تنش ها در منطقه مورد مناقشه ناگورنو قره باغ با جیحون بایراموف وزیر خارجه آذربایجان و زهراب مناتسکانیان وزیر خارجه ارمنستان گفتگو کرد.

در اوایل روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر، وزارت دفاع ملی آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌ های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. طبق داده‌ها در نتیجه تیراندازی غیر نظامیان کشته شده اند.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه ۱۹۸۸ و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌ های مسلحانه از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال ۱۹۹۲ مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح ‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала