گزارش و تحلیل

واكنش صلح زیبا به بیانیه اتحادیه اروپا

© Sputnik / Shiva Abshenasسامان نیازی معاون بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران و کارشناس مسائل بین الملل
سامان نیازی معاون بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران و کارشناس مسائل بین الملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا به بیانیه اتحادیه اروپا در شورای حقوق بشر سازمان ملل واکنش نشان داد و این بیانیه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک در تهران، بر اساس نامه ای که توسط این سازمان در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته مهندس سامان نیازی معاون بین الملل این موسسه و کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپایی در شورای حقوق بشر در این نامه اظهار داشت: شورای فرمایشی حقوق بشر، محل و فرصتی برای تحمیل خواسته‌ های غیر معقول و فرا قانونی بعضی از دولت ها بر کشورهای مستقل شده است.

واکنش ایران به بیانیه اتحادیه اروپایی در شورای حقوق بشر - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به بیانیه اتحادیه اروپایی در شورای حقوق بشر

انحراف از اهداف شورای حقوق بشر و نیز سایر ارکان سازمان ملل، پشت پرده لابی های منفعت طلبانه و فاقد استاندارد بودن شاخص ها و معیارهای فرسوده و در خدمت نظام سلطه رو نمایان می کند.

همان قدر که امیدی به انتفاع این شورا به انسانیت نیست، یقینا بازی‌های سیاسی این چنینی شورا و اتحادیه اروپا نیز خللی در مسیر مستقل و توام با عزت ملت و نظام اسلامی ایجاد نخواهد کرد.

شورا و اتحادیه اروپایی که با استاندارهای چندگانه و بیگانه با فلسفه وجودی خود، هنوز نتوانسته حقوق ضایع شده متمادی و مستمر و علنی روماها را در اروپای بزک شده و در واقع کریه منظر را به رسمیت بشناسد و درد تاریخی روماها (کولی های سرگردان خانه به دوش اروپا) را کم کند، شورایی که در مقابل نماینده دانشجویی مسلمان فرانسه، دست بسته نقض حقوق اقلیت ها را تماشا میکند، رنگین پوست های آفریقایی را هنوز خارج از حقوق انسانی تعریف می کند، اساسا صلاحیتی در میزبانی برای مفهومی به نام حقوق بشر ندارد.

حقوق صامت، بی روح، خشن و بی بشری که مستانه، کشتار و قتل کودکان یمن را تحت حمایت خودش قرار نمی دهد و دولت کودک کش عربستان را بالای مجلس می نشاند، بیشتر شبیه سیرکی است که قلدرهای عالم آن را به سلیقه غیر انسانی خود اداره می کنند.

استقلال سیستم قضایی در همه نظام های حقوقی، اصلی برای صیانت از عدالت است.

ژنو - اسپوتنیک ایران
انتقاد گروهی از کشورهای غربی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران

آقایان بیانیه نویس اتحادیه اروپا در شورای ضد حقوق بشر، سیستم قضایی حتی‌ در درون حاکمیت سیاسی و ملی هم دارای استقلال است و زمانه قوانین کاپیتالیسم گذشته است.

کشور بزرگ و مقتدر ایران اسلامی هزینه هنگفتی برای عزت و استقلال خود داده است، بهتر است ببینید چه دلیلی دارد تعدادی از کشورهای امضا کننده بیانیه حتی هنوز عضو کنوانسیون حمایت از حقوق مهاجرین و خانواده های آن ها نیستند؟

آیا از نظرتان اصل عدم نژادپرستی هم مفهوم مخالفی دارد؟

چرا در مقابل تحریم دارو و سایر تحریم های ظالمانه علیه کل و بیش از ۸۰ میلیون ایرانی فاقد موضع هستید که فراتر از آن واضع تحریم و تابع بی دست و پای آمریکا؟

عقلای از بشریت و نیز اندیشمندان خیر خواه عالم می دانند که در خصوص منع اعدام، اجماع بین المللی وجود ندارد و اسناد بین ‌المللی نظیر میثاقین نیز هرگز موید خواسته ها و ادعاهای شما نیست، چرا که این ادعا دور از منطق نظام حقوقی کیفری کشورها است.

آیا شما دنبال اشاعه جرایم هستید؟ و آیا شما امنیت درون کشورها را با نقض سیاست های بازدارنده کیفری آن ها مخدوش می کنید؟

آیا پشت پرده این اجماع ها اصالت دادن به جرم و آشوب به منظور فروش سلاح هایتان برای نجات اقتصادهایتان است؟ و این را می توان در مقابل تجارت های میلیاردی سلاح برای کشتن کودکان یمن اثبات کرد.

سازو کارهای فرسوده حقوق بشری اگر به سرعت ترمیم و تصحیح نشوند ، سلاح‌های خطرناکی علیه بشریت خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала