ظریف: موضع آمریکا درقبال ایران پس از انتخاب رئیس جمهور جدید تغییری نخواهد کرد

© Sputnik / Grigoriy Sisoevظریف: پس از انتخاب رئیس جمهور جدید بعید به نظر می رسد موضع آمریکا در قبال ایران تغییر کند
ظریف: پس از انتخاب رئیس جمهور جدید بعید به نظر می رسد موضع آمریکا در قبال ایران تغییر کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران معتقد است که سیاست آمریکا در برابر ایران با تغییر رئیس جمهور تغییر چشمگیری نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بعید می داند که در صورت انتخاب رئیس جمهور جدید در ایالات متحده، سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر چشمگیری کند. وی این را روز یکشنبه در مصاحبه با کانال تلویزیونی Russia Today اظهار داشت.

ظریف: ایران بدلیل تحریمهای آمریکا نمی‌تواند واکسن بخرد - اسپوتنیک ایران
ظریف: ایران بدلیل تحریمهای آمریکا نمی‌تواند واکسن بخرد

وی گفت: " البته، رئیس جمهور دیگر دیدگاه ها و مواضع کمی متفاوت در مورد ایران خواهد داشت ، اما بعید به نظر می رسد که سیاست در این راستا بسیار متفاوت از سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده باشد."

در عین حال، به نظر وی، مسئله اصلی در ایالات متحده در حال حاضر امکان انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از انتخابات است. ظریف گفت: "سیاست در قبال ایران در جایگاه دوم اهمیت قرار می‌گیرد، سناریوی بسیار جالبی در ایالات متحده در حال گسترش است."

پیش از این، ترامپ اعتراف کرد که تنها دادگاه عالی ایالات متحده نتیجه انتخابات آینده در ماه نوامبر را تعیین می کند. رئیس کاخ سفید در ماه های اخیر بارها از روش رأی گیری با سفارش پستی انتقاد کرده است، دموکرات ها پیشنهاد می کنند به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور گسترده در انتخابات آینده مورد استفاده قرار گیرد. رئیس دولت ایالات متحده اعتقاد دارد که این روش امکان جمع بندی دقیق و سریع نتایج را نمی دهد. وی توضیح داد كه منظور او، اول از همه، تهدید به كلاهبرداری گسترده و جعل آرا، رای دادن "ارواح مردگان" و همچنین اشخاصی است كه حق شركت در انتخابات را ندارند. ترامپ همچنین گفت که رای گیری با پست انتخابات آینده را در معرض دخالت خارجی قرار می دهد.            

انتخابات عمومی بعدی آمریکا در تاریخ 3 نوامبر برگزار می شود. مردم آمریکا رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور، همه 435 عضو مجلس نمایندگان و یک سوم اعضای سنای آمریکا، فرمانداران 13 ایالت و مناطق را انتخاب خواهند کرد. رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری جو بایدن دموکرات خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала