روسیه و جامعه جهانی طرفین درگیر در قره باغ را به آتش بس فراخواندند

© REUTERS / Staff روسیه و جامعه جهانی طرفین درگیر در قره باغ را به آتش بس فراخواندند
روسیه و جامعه جهانی طرفین درگیر در قره باغ را به آتش بس فراخواندند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسياري از کشورهاي جهان من جمله، روسیه، ایران، فرانسه، آلمان، ایتالیا همچنین ناتو و سازمان ملل متحد طرفین درگیری در قره باغ را به توقف آتشباران فرا خواندند.

به گزارش اسپوتنیک، بسياري از کشورهاي جهان من جمله، روسیه، ایران، فرانسه، آلمان، ایتالیا همچنین ناتو و سازمان ملل متحد طرفین درگیری در قره باغ را در جایی که درگیری ها صبح روز یکشنبه ادامه دارد را به آتش بس فراخواندند تا مذاکرات را آغاز کنند. اين کشورها درخواست های خود را به ایروان و باکو ارسال کردند.

ایران خواستار توقف فوری درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان شد - اسپوتنیک ایران
ایران خواستار توقف فوری درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان شد

گفتني است، ساعتي پيش نيز آذربایجان به پیروی از ارمنستان، حکومت نظامی اعلام و مقررات منع رفت و آمد اعلام کرده است.

روز یکشنبه ، وزارت دفاع آذربایجان از بمباران مواضع ارتش آذربایجان از ارمنستان و شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ خبر داد. تلفات غیرنظامیان در باکو گزارش شده است. به نوبه خود، ایروان از حمله نیروهای مسلح آذربایجان به سمت قره باغ کوهستانی خبر داد. همانطور که در وزارت دفاع ارمنستان گزارش داده است در حال حاضر 16 سرباز ارمنی کشته و 100 زخمی در طول نبردها در خط تماس با آذربایجان یه ثبت رسیده اند. به گفته دادستانی کل آذربایجان، تعداد قربانیان در میان غیرنظامیان در نتیجه تشدید روز یکشنبه در خط تماس به 19 نفر افزایش یافته است.

درگیری در قره باغ در فوریه 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی اعلام جدا شدن از جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان را مطرح کرد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال 1992، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به ریاست مشترک - روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند، زیرا جمهوری قره باغ طرف مذاکره نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала