تحریم و افزایش صادرات ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهانگیری: با وجود تحریم‌ها بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد صادر کردیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، معاون اول رییس جمهور اعلام کرد علی رغم تحریم های ظالمانه، ایران در سال 98 بیش از 12 میلیون تن فولاد به کشورهای دیگر صادر کرده است.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد:« بندرعباس از رشد قابل توجهی در بخش صنعت برخوردار بوده و طرح های متعدد و مهمی در استان هرمزگان در دست اقدام است و جاسک به عنوان یکی از کانون های مهم اقتصادی کشور در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع دیگر تبدیل خواهد شد.

افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران  - اسپوتنیک ایران
افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران

بندر شهید رجایی از مهمترین بنادر کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات و صادرات است. کشور در مقطع فعلی نیاز مبرمی به واردات کالاهای مورد نیاز از طریق بنادر دارد.

البته مرکز اصلی واردات کالاهای اساسی بندر امام خمینی و مرکز واردات کالاهای صنعتی بندر شهید رجایی است و براساس گزارش های دریافت شده حجم قابل توجهی از کالاهای صنعتی و بعضاً کالاهای اساسی در بنادر مانده است که امروز در جلسه ای که در بندر شهید رجایی برگزار خواهد شد تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه بنادر اتخاذ خواهد شد.

کشور در بخش صنعت فولاد از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. ایران در سالهای اخیر کشور فرانسه و ایتالیا را در زمینه فولاد پشت سر گذاشته و امروز ایران به رتبه دهم در صنعت فولاد رسیده است.

در سال گذشته که رشد صنعت فولاد در دنیا ۳.۵ درصد بوده، رشد این صنعت در ایران بیش از ۶.۵ درصد بوده و علی رغم تحریم های ظالمانه، ایران در سال ۹۸ بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد به کشورهای دیگر صادر کرده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала