آیا نظام پادشاهی عربستان تغییر خواهد کرد؟

CC0 / Pixabay/apriltan18 / عربستان
 عربستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب التجمع الوطنی عربستان: ما به اصول و نهادهایی علاقه‌مندیم که به مردم اجازه دهند در نحوه اداره حکومت، نظر خود را اعلام کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «بیزنس اینسایدر»، سخنگوی حزب تازه‌تاسیس «التجمع الوطنی» عربستان سعودی با اذعان به اینکه بازی خطرناکی را آغاز کرده، درباره طرح و هدف اصلی حزب التجمع الوطنی توضیح داد.

مضاوی الرشید، سخنگوی حزب تازه‌ تاسیس التجمع الوطنی در ادامه افزود:« این حزب به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در داخل و خارج از عربستان است و این یک بازی خطرناک است به ویژه که اسامی حقیقی شش نفر از موسسان و اعضای این حزب اعلام شده است و احتمال دارد نزدیکان این افراد در داخل عربستان هدف قرار گیرند. تشکیل این حزب یک ابتکار بر اساس تلاش‌های پیشین سعودی برای وارد کردن حقوق سیاسی و مدنی در حکومت و دادن اجازه داشتن تجربه نهادهای دموکراتیک به مردم به شمار می‌آید.

پاسخ ایران به سخنان پادشاه عربستان - اسپوتنیک ایران
پاسخ ایران به سخنان پادشاه عربستان

ما نمی‌خواهیم که ایده خود در نحوه فعالیت نظام سیاسی کشور را تحمیل کنیم بلکه این امر از طریق همه‌پرسی محقق می‌شود. ما به اصول و نهادهایی علاقه‌مندیم که به مردم اجازه دهند در نحوه اداره حکومت، نظر خود را اعلام کنند.

ما صاحب موسسه و حتی رای در آنچه که روی می‌دهد نیستیم و نمی‌توانیم شایسته‌ترین فرد را انتخاب کنیم لذا تلاش می کنیم با اتخاذ ایده‌هایی، نظامی را جایگزین حکومت کنونی عربستان کنیم که بهتر از پادشاهی مطلق که اکنون داریم، باشد».

گروهی از شهروندان عربستانی مقیم کشورهایی انگلیس و آمریکا، در 90-مین سالروز تأسیس پادشاهی سعودی، تشکیل حزب التجمع الوطنی را اعلام کردند و طی بیانیه‌ای گفتند که هدف از این اقدام، تثبیت و برقراری دموکراسی در نظام سیاسی عربستان سعودی است.

دیگر اعضای موسس حزب التجمع الوطنی عبارتند از: «یحیی عسیری» مقیم لندن، «سعید بن ناصر الغامدی» تحلیل‌گر، «عبدالله العوده» فعال مقیم آمریکا که فرزند مبلغ معروف سعودی «سلمان العوده» که به دنبال اعتراض به اقدامات و سیاست‌های رهبران سعودی در زندان به سر می‌برد و «عمر بن عبدالعزیز»مقیم کانادا جزو مؤسسان و رهبران حزب معارض جدید هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала