ایجاد یک واکسن 100 درصدی موثر علیه کووید 19 ناممکن ارزیابی شد

© REUTERS / TINGSHU WANGایجاد یک واکسن 100 درصدی موثر علیه کووید 19 ناممکن ارزیابی شد
ایجاد یک واکسن 100 درصدی موثر علیه کووید 19 ناممکن ارزیابی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت داروسازی چینی ایجاد واکسن 100 درصد موثر برای کووید 19 را ناممکن خواند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس شرکت چینی SinoVac، تولید کننده واکسن CoronaVac، یی ویدونگ، عدم امکان ایجاد یک داروی 100 درصد موثر را پذیرفت.

به گفته وی، واکسن غیرفعال علیه کووید19 متشکل از ذراتی از عوامل بیماری زا است که در یک شرایط خاص رشد کرده و سپس توسط عملیات حرارتی یا سم سلولی از بین رفته اند) از همه گونه های مورد مطالعه موثرترین بوده است. با این حال، هیچ دارویی نمی تواند محافظت کامل در برابر عفونت را تضمین کند.

مزایا و معایب واکسن های گوناگون علیه کووید 19  - اسپوتنیک ایران
مزایا و معایب واکسن های گوناگون علیه کووید 19

وی توضیح داد: " در حالت ایده آل، پس از واکسن، باید 100٪ مصونیت، عدم وجود عفونت، بیماری جدی و مرگ وجود داشته باشد. این ایده آلی است که ما برای آن تلاش می کنیم، اما این نمی تواند باشد."

ویدونگ افزود که تمام داروهایی که برای واکسیناسیون های دسته جمعی استفاده می شود 100 درصد موثر نیستند. با این حال، طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، اگر فاکتور محافظت حداقل 50 درصد باشد برای استفاده مناسب تلقی می شود. این متخصص ابراز اطمینان کرد که پس از اتمام آزمایشات، این رقم بسیار بیشتر خواهد بود.

SinoVac درست در ماه ژانویه شروع به تولید واکسن کرد، درست پس از تایید رسمی ویروس کرونا. واکسن CoronaVac شامل دو آمپول با فاصله 2-4 هفته می‌باشد و برای افراد بالای 18 سال در نظر گرفته شده است.

   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала