چین برای مسلمانان حدود ۴۰۰ اردوگاه و زندان در نظر گرفته است

© AFP 2023 / PETER PARKSچین برای مسلمانان حدود ۴۰۰ اردوگاه و زندان در نظر گرفته است
چین برای مسلمانان حدود ۴۰۰ اردوگاه و زندان در نظر گرفته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن ممكن است پكن را به جنایت علیه بشریت یا پاک سازی قومی متهم كند، كه در هر صورت روابط پیچیده بین دولتها را بدتر خواهد كرد.

به گزارش اسپوتنیک، در وب سایت موسسه استراتژیک برای سیاست های استراتژیک گزارش شده است، در منطقه خودمختار سین کیانگ اویگور چین بیش از ۳۸۰ مرکز وجود دارد که احتمالاً نمایندگان سرکوب شده مردم مسلمان در آن نگهداری می شوند.

توییت پومپئو خطاب  به رهبر ایران : سرکوب هولناک مسلمانان چین را محکوم کنید! - اسپوتنیک ایران
توییت پومپئو خطاب به رهبر ایران: سرکوب هولناک مسلمانان چین را محکوم کنید!

این تحلیل ، جامع ترین پایگاه داده سایت های جهان در سین کیانگ را تولید کرده است. در میان آنها، اردوگاه های به اصطلاح "آموزش مجدد"، بازداشتگاه ها و زندان ها، که از سال ۲۰۱۷ فعالیت می کنند، مورد توجه قرار گرفتند تقریباً ۴۰۰ مورد از آنها وجود دارد.

استرالیایی ها برای تهیه پایگاه داده از تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای و بازسازی سه بعدی اشیا استفاده کردند.

اشاره شده است که این مطالعه ثابت می کند که تعداد اردوگاه های اویغورها و دیگر مسلمانان، که در چین "مراکز آموزش مجدد و آموزش پیشرفته" نامیده می شوند، به هیچ وجه کاهش نمی یابد، بلکه برعکس، در حال افزایش است.

پیش از این گزارش شده بود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، در حال بررسی این احتمال است که سرکوب علیه مسلمانان اویغور در چین را کلمه "نسل کشی" بنامد.

خاطرنشان می شود که سوال اصطلاحات به کار رفته در حال حاضر در گروه های کاری وزارت امور خارجه، وزارت امنیت داخلی و شورای امنیت ملی در حال بحث است.

این گزینه همچنین مورد بررسی قرار گرفته است كه واشنگتن ممكن است پكن را به جنایت علیه بشریت یا پاک سازی قومی متهم كند، كه در هر صورت روابط پیچیده بین دولتها را بدتر خواهد كرد.

پیش از آن، گروهی از مهاجران اویغوری خواستار تحقیق در دادگاه کیفری بین المللی (ICC) علیه رهبری چین بودند و خواستار به رسمیت شناختن نسل کشی و جنایات علیه بشریت شدند.

به طور خاص، ما در مورد تلاش برای بازگرداندن هزاران اویغور به چین از کامبوج و تاجیکستان صحبت می کنیم. در بیانیه ۸۰ صفحه ای وکلا، بیش از ۳۰ مقام چینی ذکر شده است که به گفته مهاجران، مسئول جنایت علیه مسلمانان هستند. شی جین پینگ رئیس دولت نیز در این لیست قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала