سازنده نوویچوک میزان اثربخشی آنرا به اندازه بمب اتمی می داند

© Sputnik / Andrey Veselov /  مراجعه به بانک تصاویر سازنده نوویچوک میزان اثربخشی آنرا به اندازه بمب اتمی می داند
سازنده نوویچوک میزان اثربخشی آنرا به اندازه بمب اتمی می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لئونید رینک ، سازنده نووبچوک اعلام کرد کارآیی این گاز سمی نظامی به اندازه استفاده از بمب اتمی است.

به گزارش اسپوتنیک، لئونید رینک گفت: "اثربخشی نوویچوک کاملاً به اندازه  سلاح اتمی با همان حجم یا وزن بود. اما بسیار ارزان تر بود و اگر از آن استفاده می شد ، تمام قسمت مادی دشمن از جمله همه خانه ها ، همه تجهیزاتش دست نخورده باقی می ماند. فقط باید آنها شسته شده و می شد از آنها برای اهداف خود استفاده کرد".

آقای رینک توضیح داد سازندگان برای استفاده از این سلاح های شیمیایی در جبهه های جنگ ، وظیفه داشتند که آنها را تا حد ممکن موثر ، اما دارای تاثیر کوتاه مدت کنند تا واحدهای پیشروی ارتش شوروی مسموم نشوند.

  توضیحات همراهان ناوالنی درباره بطری آلوده به نوویچوک در هتل محل اقامت وی در روسیه  - اسپوتنیک ایران
توضیحات همراهان ناوالنی درباره کشف بطری آلوده به "نوویچوک" در محل اقامت وی + ویدئو

به گفته وی ، نیروها ی مسلح می توانند پس از استفاده از نوویچوک وارد اراضی مربوطه شده ، از این مکان عبور کرده و "کارهای بعدی خود را انجام دهند".

پیش از این ، رینک گفته بود كه پس از انتشار كتاب ویل میرزایانف ، یکی از دیگر از سازندگان نوویچوک كه به آمریكا عزیمت كرده بود و در آن مشخصات  این گاز سمی  را توصیف كرد ، هر آزمایشگاه شیمیایی در جهان می توانست آن رابسازد .

مقامات آلمانی قبلاً اظهار داشتند که الکسی ناوالنی ،چهره مخالف روس با ماده ای از گروه عوامل شیمیایی نوویچوک مسموم شده است. آلمان از انتشار نتایج معاینات ناوالنی خودداری می کند.

در عین حال مشخص شده است که سرویس اطلاعاتی BND آلمان از دهه 1990 به نوویچوک دسترسی داشته است. این ماده همچنین توسط حدود 20 کشور غربی مورد مطالعه قرار گرفته اما  روسیه در سال 1992 تولید سلاح های شیمیایی را متوقف کرده و در سال 2017 کل این مواد را تحت کنترل سازمان بین المللی منع سلاح های شیمیایی از بین برده است.

یستم ماه اوت الکسی ناوالنی  در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما  حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیك عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشده بود.

دیرترناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала