هدف اصلی ماموران اطلاعاتی روسیه در خارج چیست؟

© Fotolia / Glebstockهدف اصلی ماموران اطلاعاتی روسیه در خارج چیست؟
هدف اصلی ماموران  اطلاعاتی روسیه در خارج  چیست؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال حاضر هدف اصلی افسران اطلاعاتی روسیه در خارج از کشور ، کسب همه اطلاعات مربوط به تهدیدهای احتمالی برای امنیت روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، یوری کوبالادزه ، سرلشکر بازنشسته سرویس اطلاعات خارجی روسیه ضمن بیان این مطلب توضیح داد به عنوان مثال ، چنین اطلاعاتی ممکن است نکات در رابطه با  گسترش ناتو یا ورود اعضای جدید به  این اتحادیه نظامی یعنی هر آنچه امنیت روسیه را تهدید می کند،  باشند.

پیشتر این مامور اطلاعاتی با سابقه گفته بود تعدادی از انگیزه ها از ایدئولوژیک و عقیدتی گرفته تا مادی وجود دارد که خبر رسانان خارجی را به همکاری با سازمان اطلاعات روسیه سوق می دهد.

سرگی ناریشکین، رییس مجلس دوما روسیه - اسپوتنیک ایران
افشای نام 7 مأمور اطلاعاتی شوروی و روسیه

وی در خصوص این موضوع چنین می گوید:" اساس ایدئولوژیک  وجود دارد و آن است که همه هژمونی و سرکردگی  ایالات متحده را دوست ندارند و افرادی هستند که سیاست روسیه را مترقی می دانند. مبنای سیاسی چنین همکاری هنوز مورد استفاده قرار می گیرد".

وی خاطرنشان کرد که انگیزه های دیگری نیز برای همکاری با سازمان اطلاعات روسیه وجود دارد. این از جمله عامل مادی است ، هنگامی که مردم به راحتی اسرار را در مقابل  پول می فروشند و عامل اخلاقی و روانی نیز وجود دارد  که خبر رسانان   بر اساس علاقمندی شخصی به  مامور اطلاعاتی که وی را استخدام کرده ، همکاری می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала