شروع موج دوم همه گیری کرونا در اروپا

© Sputnik / Dominique Boutin /  مراجعه به بانک تصاویر شروع موج دوم همه گیری کرونا در اروپا
شروع موج دوم همه گیری کرونا در اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موج دور دوم همه گیری کووید-۱۹ در کشورهای مختلف اروپا در حال شروع و گسترش است.

به گزارش اسپوتنیک، در فرانسه، روزانه بیش از ۱۶ هزار مورد جدید ویروس کووید-۱۹ ثبت می شود، تقریبا ۶ هزار مورد جدید ثبت گردید. گزارش ها حاکی از آن است که بیش از یک هزار نفر از آنها در بخش های مراقبت ویژه هستند.

آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان

دولت فرانسه قرنطینه را در شهر مارسیل وضع کرد، که در درجه اول مراکز پذیرایی و سالن های ورزشی بود. مقامات محلی از این اقدام ناخشنود شدند و علیه ژان کاستکس نخست وزیر این کشور شکایت کردند.

ژان کاستکس پاسخ داد: ما بسته به شرایط اپیدمیولوژیک تصمیم گیری می کنیم. در مناطقی که میزان عفونت کمتر است، اقدامات محدود کننده ای انجام نشده است.

در اسپانیا، در طی شیوع کووید-۱۹، بیش از ۷۰۰ هزار نفر بیمار شدند، تعداد مرگ و میرها روزانه به میزان ۸۴ نفر افزایش یافت، تعداد کل مرگ و میرها از ۳۱ هزار نفر گذشت.

بیش از ۸۵۰.۰۰۰ نفر از ساکنان مادرید، عمدتا در مناطق فقیرنشین، منزوی هستند و مجاز به خرید، کار و بردن فرزندان خود از مدرسه هستند.

روز پنجشنبه، بسیاری از آنها در اماکن پزشکی جمع شدند و خواستار شرایط بهتر کار برای کسانی که در خط مقدم مبارزه با عفونت ویروس کرونا هستند عمدتا کارمندان عمومی و پزشکی شدند. اقدامات جدید نیز موجب اعتراض مردم شده است.

ماریا فرناندز می گوید: یک وضعیت وحشتناک حکمفرما شده است. رستوران ما بین دو محله ای قرار دارد که قرنطینه شده اند، مردم اجازه ندارند از خانه خارج شوند، ما هیچ مشتری نداریم.

در انگلستان، کافه ها و بارها تا ساعت ۲۲:۰۰ باز هستند، دولت طبق گفته رئیس خود در مجلس عوام، شش ماه وقت اختصاص داده تا با موج دوم اپیدمی کنار بیاید.

مقامات همچنین پیشنهاد می کنند برنامه ای را اعلام کنند که به اعتقاد آنها به ردیابی تماس های احتمالی با افراد آلوده کمک می کند.

در حال حاضر، بیش از ۳۲ میلیون مورد کووید-۱۹ در جهان وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала