نبنزیا: آمریکا نشست شورای امنیت در باره پاندمی را به صحنه اتهامات مبدل کرد

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا از نشست شورای امنیت سازمان ملل برای متهم کردن سازمان جهانی بهداشت و چین سوء‌استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که آمریکا از نشست شورای امنیت سازمان ملل که جهت تحکیم همکاری کشورها در مقابله با پاندمی ویروس کرونا تشکیل شده بود، برای متهم کردن سازمان جهانی بهداشت و چین سوء استفاده کرد.

در نشست شورای امنیت، وزرای امور خارجه چین و روسیه و نمایندگان دیگر کشورها از تلاش‌های سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با ویروس کرونا حمایت کردند و به تشدید هماهنگی بین‌المللی برای پیروزی بر ویروس کرونا فراخواندند.

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

اما کلی کرافت، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که «رفتار اعضای شورای امنیت باعث شرمندگی می‌شود که تصمیم گرفتند توجه خود را بر صدور اعلامیه های سیاسی متمرکز کنند و نه به مسأله اصلی».

وی در ادامه گفت:«سازمان جهانی بهداشت طی سالهای طولانی مرکز علمی آزاد از سیاست بود. اما امروزه این اعتبار بکلی خدشه‌دار شده است، آنهم به این دلیل که این سازمان به چین کمک کرد مانع از همکاری شود و به جهانیان دروغ بگوید».

نبنزیا گفت:«جای تأسف است که نماینده آمریکا از این نشست برای متهم کردن یکی از اعضای شورای امنیت و شورا بطورکلی استفاده کرد. راستش را بگویم، ما نفهمیدیم موضوع از چه قرار است و این اتهامات از کجا ناشی شده است».

نماینده دائمی چین در این خصوص گفت:«اکثر اعضای شورای امنیت به همکاری بین‌المللی و همبستگی در زمان پاندمی فرا خواندند و فقط اعلامیه نماینده آمریکا با روح و نص کلی این دیدار در تضاد بود. چین قاطعانه اینگونه اتهامات بی‌اساس آمریکا را رد می‌کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала