مبارزه هوآوی برای ادامه بقای خود

© REUTERS / Dado Ruvicمبارزه هوآوی برای ادامه بقای خود
مبارزه هوآوی برای ادامه بقای خود   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آخرین تحریم های آمریکا علیه شرکت چینی هوآوی منجر به آن شده که هدف فعلی این شرکت ، مبارزه برای ادامه بقای خود در بازار باشد.

به گزارش اسپوتنیک ، این مطلب را گوئو پینگ، مدیر اجرایی غول فناوری چین در افتتاحیه کنفرانس Huawei Connect 2020 در شانگهای اعلام کرد.

به گفته وی ، "تجاوز بی وقفه" واشنگتن به طور قابل توجهی مانع کارهای تولیدی و عملیات این شرکت شده است. اکنون هوآوی می تواند فقط امیدوار این باشد که ایالات متحده در سیاست خود تجدید نظر کند.

دلیل چنین اظهاراتی موج سوم تحریم های آمریکا  است  که در چارچوب آن 15 سپتامبر ، شرکت  تایوانی TSMC تولید پردازنده های Kirin را برای Huawei متوقف کرد. این پردازنده ها از فناوری آمریکایی استفاده می کنند و  بنابراین سازنده چاره دیگری نداشت.

 هواوی بزرگترین فروشنده موبایل در جهان  - اسپوتنیک ایران
هواوی بزرگترین فروشنده موبایل در جهان

وجود ذخیره تراشه ها به هوآوی این امکان را می دهد که تا پایان سال جاری گوشی های هوشمند خود را روانه بازار کند ، اما این شرکت نمی داند که در آینده چه اقدامی را باید انجام دهد. شرکت های چینی و شرکت تایوانی MediaTek به عنوان گزینه های جایگزین در نظر گرفته می شوند ، اما در این صورت کیفیت پردازنده ها کاهش می یابد.

در همین حال ، کاخ سفید آماده ادامه حمله و اعمال تحریم علیه SMIC ، تولید کننده اصلی نیمه هادی چین است. این شرکت یکی از کلیدی ترین شرکت برای اقتصاد چین محسوب می شود. با این حال ، ایالات متحده ممکن است چنین طرح هایی را کنار بگذارد  زیرا اقدامات محدود کننده به صادر کنندگان آمریکایی مواد اولیه و فن آوری های که با SMIC همکاری می کنند نیز  ضربه وارد خواهد آورد.

گوئو پینگ یادآوری کرد که هوآوی سالانه به صدها میلیون تراشه تلفن هوشمند نیاز دارد. وی گفت تولیدکنندگان آمریکایی در حال حاضر در تلاشند مجوزهای همکاری با این شرکت را دریافت کنند اما هنوز موفقیتی کسب نکرده اند.

به گفته کارشناسان ، تنها چیزی که می تواند هوآوی را نجات دهد پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала