احضار سفرای ایران در انگلیس، فرانسه و آلمان

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاحضار سفرای ایران در انگلیس، فرانسه و آلمان
احضار سفرای ایران در انگلیس، فرانسه و آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گاردین از احضار سفرای ایران در سه کشور فرانسه،‌ آلمان و انگلیس در اعتراض به بازداشت شهروندان دو تابعیتی در ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین در گزارشی اعلام داشت که حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس، روز سه شنبه برای دیدار با مقامات ارشد توسط وزارت امور خارجه انگلیس احضار شده و سفیران ایران در پاریس و برلین نیز در این هفته فراخوانده شده‌اند.

پرچم کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
کره‌ جنوبی سفیر ایران را برای تسلیم اعتراض احضار کرد

این روزنامه مدعی شد که این نخستین اقدام هماهنگ سه کشور اروپایی در واکنش به "نقض حقوق بشر در ایران به خصوص در زمینه حبس شهروندان و محکومیت قضایی دوتابعیتی‌هاست".

گاردین مدعی شد در نامه‌ای وزارت خارجه انگلیس به بعیدی نژاد که به رویت این روزنامه رسیده است آمده است که "سیاست بازداشت خودسرانه ایران" به طور جدی جایگاه بین المللی این کشور را تضعیف می‌کند.

در نامه‌ای وزارت خارجه انگلیس، ضمن انتقاد از شرایط حقوق بشر و زندانیان سیاسی در ایران ادعا شده است که "شهروندان انگلیس، از جمله دو تابعیتی‌ها، اغلب در شرایط سخت و بدون توجیه" در زندان‌های این کشور نگهداری می‌شوند.

در ادامه این نامه آمده است: "یک رسانه آزاد و مستقل برای یک جامعه فعال ضروری است. سازمان‌های فرهنگی که مردم را از فرای مرزها به هم متصل می‌کنند، به نفع همه مردمانمان است. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала