سخنرانی لاوروف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سخنرانی لاوروف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد
سخنرانی لاوروف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه: ازهم‌گسیختگی، جهان را خسته کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرده و در پیام ویدئویی به نمایندگی از کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که  ازهم‌گسیختگی، جهان را خسته کرده است.

وی در ادامه افزود:« امروز، متأسفانه، در مناطق گوناگون جهان، درگیری‌های مسلحانه جریان دارد.  به این درگیری، تهدیدات دیگری اضافه می شوند، مانند تروریسم بین‌المللی، جنایت سایبری و مواد مخدر و تغییر اقلیم. در سال جاری، یک تهدید دیگر جهان را زیر ضربه برد – پاندمی ویروس کرونا که موجب تحریک بحران های جدی در عرصه اجتماعی –اقتصادی و دیگر جنبه‌های زندگی شد.

تلاش آمریکا برای فشار بر اعضای شورای امنیت - اسپوتنیک ایران
تلاش آمریکا برای فشار بر اعضای شورای امنیت

واکنش نشان دادن به مسائل جهانی، با گذشت هر سال دشوارتر می‌شود به ویژه در شرایط ازهم‌گسیختگی.  این وضعیت با عدم تمایل برخی از کشورها در پذیرش منافع قانونی کشورهای دیگر بروز می کند.

ما مشاهده می‌کنیم که نظریات و استانداردهایی مانند «نظم جهانی بر اساس قوانین»  به جریان می افتند. این امر با تلاش دخالت در امور داخلی کشورها، وضع تحریم‌های یکجانبه و نقض اختیارات شورای امنیت سازمان ملل، مظاهرعدم شکیبایی و نفرت همراهی می شود.

اما نمی‌توان سیر طبیعی تاریخ را نادیده گرفت. هم اکنون مراکز جدید رشد اقتصادی در صحنه جهانی ظاهر می شوند،ضرورت حل و فصل درگیری های مسلحانه از راه مسالمت‌آمیز شدت می‌گیرد و وابستگی مشترک بیشتر می شود. جهان از جدایی و ازهم‌گسیختگی و تقسیم کشوره به «خودی» و «بیگانه» خسته شده است . جهان خواهان گسترش همکاری و مشارکت همه‌جانبه است. به زبان دیگر اهدافی که 75 سال پیش شکل گرفتند و این اهداف که در زمان تأسیس سازمان ملل اساس آن را تشکیل می‌دادند هرچه عینی تر می شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала