تولید هرماه 6 میلیون دُز واکسن «اسپوتنیک وی» در روسیه

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر آلکساندر گینتسبورگ مدیر مرکز ساخت واکسن ضد کرونا «گامالیا»
آلکساندر گینتسبورگ مدیر مرکز ساخت واکسن ضد کرونا «گامالیا»  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حجم تولید واکسن ضد کرونا تا ماه نوامبر ممکن است به 5 تا 6 میلیون دُز در ماه برسد.

به گزارش اسپوتنیک، آلکساندر گینتسبورگ مدیر مرکز ساخت واکسن ضد کرونا «گامالیا» روز 22 ماه سپتامبر اعلام نمود که حجم تولید واکسن ضد کرونا تا ماه نوامبر ممکن است به 5 تا 6 میلیون دُز در ماه برسد.

وی در ادامه گفت:«امیدوارم که تا اواسط ماه اکتبر به حجم لازم تولید دُز واکسن «اسپوتنیک وی» که برای مصرف‌کنندگان، وزارت بهداشت برای توزیع و ارسال آن ضروری است، برسیم. امیدوارم این حجم تا ماه نوامبر به سطح 5 الی 6 میلیون دُرز افزایش یابد که هر ماه در 5-4 کارخانه در روسیه تولید خواهند شد.

مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسن اسپوتنیک V - بخش پنجم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسن "اسپوتنیک V" - بخش پنجم

قبل از  واکسینه شدن با این واکسن، هر شخصی باید مورد تست آنتی بادی محافظ ویروس قرار بگیرد. اگر شخص مبتلا به کووید شده است ولی بستری نشده، این گروه حتما باید واکسینه بشوند. اما گروهی که بیماری آنها سخت تر بوده، باید قبل از واکسینه شدن علاوه بر تعیین سطح آنتی بادی، سطح آنتی بادی محافظ ویروس در بدن آنها هم تعیین شود. اگر مقدار آن کافی باشد، می توان بعد واکسینه شد».

اولین واکسن ضد کووید «اسپوتنیک وی» توسط مرکز تحقیقاتی اپیدمولوژی و ویروس‌شناسی «گامالیا» روسیه ساخته شد. این واکسن بعد از ثبت، در حال گذراندن آزمایشات بالینی با شرکت تقریبا 42000 نفر در روسیه و سراسر جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала