اسنودن 5 میلیون دلار به آمریکا خواهد پرداخت

© AP Photoادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا
ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا با پرداخت بیش از پنج میلیون دلار از درآمد فروش کتابش به آمریکا موافقت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان» و استناد به اسناد دادگاهی، ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا با پرداخت بیش از پنج میلیون دلار از درآمد فروش کتابش به آمریکا موافقت کرد.

پیشتر وزارت دادگستری آمریکا علیه ادوارد اسنودن در رابطه با انتشار کتابش «پرونده شخصی»  به دلیل نقض تعهدات عدم افشای اسناد محرمانه شکواییه تنظیم کرده بود. در وزارت دادگستری اعلام کردند که این وزارتخانه قصد دارد تمام درآمد فروش این کتاب را غصب کند.

سوریه هلند را به استفاده  از دادگاه لاهه برای منافع ایالات متحده متهم کرد - اسپوتنیک ایران
سوریه هلند را به استفاده از دادگاه لاهه برای منافع ایالات متحده متهم کرد

مقامات آمریکایی اعلام کردند از آنجا که اسنودن با افشای اسرار دولتی به شهرت رسیده و کسب درآمد می کند، باید درآمد خود از فروش کتاب در یکسری از کشورها را به آمریکا پرداخت کند.

مطابق با اطلاعات شبکه تلویزیونی نامبرده، تا کنون اسنودن 4 میلیون و 200 هزار دلار از فروش کتابش درآمد داشته است. او 56 بار سخنرانی کرده است که در ازای این سخنرانی‌ها نیز 1 میلیون و 30 هزار دلار دریافت کرده است.

اما وکیل اسنودن گفت که این به آن معنا نیست که مقامات آمریکا فورا این پول را دریافت کنند، زیرا اسنون قصد دارد تصمیم دادگاه در مورد «تعهد عدم افشا»را به چالش بکشد.

کتاب « پرونده شخصی» اسنودن در سال 2019 در تعدادی از کشورها عرضه شد.

اسنودن در سال ۲۰۱۳ از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت. او هزاران مدرک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد. وی پس از ابطال گذرنامه‌اش از سوی آمریکا به روسیه رفت و با کسب پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала