همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

© Sputnikهمسان‌سازی حقوق بازنشستگان
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همسان‌سازی حقوق، یعنی نزدیک شدن فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، در ماده ۹۸ قانون خدمات کشوری آمده است که چنانچه ضریب جدول مستخدمین رسمی شاغل تغییر یابد دولت مکلف است به نسبتی که هزینه زندگی موجب این تغییر شده است، ‌حقوق بازنشستگان و وظیفه‌ بگیران را ترمیم کند.

در سال گذشته ۱۳ درصد و سال ۹۷ معادل ۱۶.۵ درصد مشمول قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نشدند و امسال نیز ۱۰ درصد مشمول این قانون نمی‌شوند.

اکبر شیرمحمدی مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری در این رابطه گفت:« طبق ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق سالیانه حقوق بازنشستگان و شاغلان به صورت یکسان انجام شده است به این صورت که سال گذشته ۱۸ درصد و امسال نیز ۱۵ درصد افزایش سنواتی حقوق افراد شاغل و بازنشسته را داشتیم و در سنوات قبل نیز به این صورت بوده است.

حسن روحانی: دولت تلاش دارد تا کشور دچار مضیقه نشود - اسپوتنیک ایران
حسن روحانی: دولت تلاش دارد تا کشور در حوزه راهبردی دچار مضیقه نشود

منتها در طول سنوات اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق العاده‌هایی برای کارکنان شاغل در زمان‌بندی‌های مختلف پرداخت کردند. به این صورت که بعد از سال ۸۸ فوق‌العاده شغل و ویژه را پرداخت کردند؛ همچنین درصدهای متعلق به فصل دهم را افزایش دادند و ضرایب امتیازات تا ۵۰ درصد برای برخی از دستگاه‌ها زیاد شد.

برابر این آیین نامه، دولت همچنین در اجرای ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کرد علاوه بر افزایش امتیازات شغلی مندرج در آیین نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری های خود و منابع حاصل از بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، نسبت به برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود با ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت، از شش ماهه دوم ۱۳۹۹ اقدام نکند.

پس از تصویب این آیین نامه مدیرعامل صندوق بازنشستگی اعلام کرد که تا چند روز دیگر احکام جدید صادر می‌شود و از مهرماه، حقوق بازنشستگان کشوری براساس آیین‌نامه همسان‌سازی پرداخت خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала