لاوروف: بازنگری تاریخ اقدامی بی معناست

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در 75-مین سالگرد سازمان ملل متحد، بعضی از کشورها برای بازنگری در رویدادهای تاریخی تلاش می ورزند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تلاش برخی از کشورها برای بازنگری در حوادث تاریخی را بی معنا و اقدامی پوچ و کوچک جلوه دادن نقش مردمی اعلام کرد که در پیروزی بر فاشیسم سهم تعیین کننده‌ای داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به نمایندگی از کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی - جمهوری ارمنستان ، جمهوری بلاروس ، جمهوری قزاقستان ، جمهوری قرقیزستان ، جمهوری تاجیکستان و فدراسیون روسیه صحبت کرد.

قول رهبر چین به پوتین: از نتایج جنگ جهانی دوم دفاع خواهیم کرد! - اسپوتنیک ایران
قول رهبر چین به پوتین: از نتایج جنگ جهانی دوم دفاع خواهیم کرد!

وزیر امورخارجه روسیه  در ادامه گفت:« در این زمینه ، تلاش برای تجدید نظر در تاریخ، کوچک جلوه دادن نقش مردمی است که سهم تعیین کننده ای در پیروزی بر فاشیسم داشتند، بی معناست. خاطره کسانی که در آن دوران وحشتناک جان خود را از دست دادند برای همه شرکت کنندگان جنگ مقدس است. همه ما باید درسهای تاریخ را بخاطر بسپاریم، به فداکاری سربازان آزادیبخش احترام بگذاریم و به حفاظت و تأمین امنیت بناهای تاریخی ادامه بدهیم که نماینگر ازخودگذشتگی و شجاعت آنهاست.

بدین ترتیب، وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اتهامات رئیس جمهور اوکراین در خصوص کشورش واکنش نشان داد.در روز 21 سپتامبر، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با استفاده از تربیون سازمان ملل متحد، بار دیگر روسیه را به تجاوز به کشورش و تلاش برای بازگرداندن تقسیم جهان به مناطق تحت نفوذ خود متهم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала