قدردانی روحانی از چین و روسیه در مخالفت با تحریم های آمریکا

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyقدردانی روحانی از چین و روسیه در مخالفت با تحریم های آمریکا
قدردانی روحانی از چین و روسیه در مخالفت با تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روسیه و چین به دلیل "نه صریح" به ایالات متحده تشکر کرد

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، از روسیه و چین به دلیل "نه صریح" به تلاش های آمریکا برای حضور در شورای امنیت سازمان ملل با برنامه های ضد ایرانی تشکر کرد.

روحانی: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را - اسپوتنیک ایران
روحانی: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را

روحانی روز سه شنبه در یک پیام ویدیویی در یک نشست سطح بالا به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل گفت: من می خواهم از روسای شورای امنیت سازمان ملل در ماه آگوست و سپتامبر ۲۰۲۰ و همچنین از سیزده عضو شورای امنیت، به ویژه روسیه و چین، که دو بار"نه" صریح به تلاش های غیرقانونی ایالات متحده برای استفاده غیرقانونی از قطعنامه ۲۲۳۱ به عنوان ابزاری علیه ایران، گفتند تشکر می کنم.

به گفته وی، این نه تنها یک پیروزی برای ایران، بلکه یک پیروزی برای کل جامعه جهانی است که در آن "رژیم مدعی هژمونی تحقیر شد" و در نهایت به انزوای خود آفرین تبدیل شد.

اخیراً واشنگتن سعی کرده است با ارائه شکایتی به رئیس شورای امنیت برای آغاز روند بازگرداندن تحریم های ضدایرانی تحت قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند. اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با قصد آمریکا برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران مخالفت کردند. رئیس شورای امنیت سازمان ملل نیز هیچ راهی به درخواست واشنگتن در شورای امنیت نداد.

ایالات متحده همچنین قطعنامه ای را برای تمدید تحریم تسلیحاتی پیشنهاد کرد، اما شورای امنیت سازمان ملل از آن حمایت نکرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала