روحانی: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را
روحانی: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع سازمان ملل که به صورت مجازی برگزار شد اعلام نمود کهپایان دوران سلطه و هژمونی؛ برای جهان، امروز زمان تصمیم درست و "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است.

روحانی: تلاش های آمریکا در تحریم ایران بی نتیجه است - اسپوتنیک ایران
روحانی: تلاش های آمریکا در تحریم ایران بی نتیجه است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، حسن روحانی در سخنرانی خود در 75 مین مجمع سازمان ملل که به صورت انلاین برگزار شد گفت: تصویری که از برخورد پلیس ایالات متحده آمریکا با یک شهروندِ معترض به سراسر جهان مخابره شد، برای ما، آشنا و تکراری بود. این پایی که بر گلو نهاده شد به عنوان پای استکبار بر گلوی ملت‌های مستقل را، ما به خوبی می‌شناسیم. ملتِ دلاور ایران دهه‌هاست این‌گونه بهای آزادی‌خواهی و رهایی از سلطه و استبداد را پرداخت نموده است.

روحانی افزود: به دروغ ما را متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای می‌کنند و به بهانه اشاعه، این یا آن را تحریم می‌کنند، در حالی‌که جرمِ استفاده از سلاح هسته‌ای در تاریخ بشریت‌ را، تنها به نام خود ثبت کرده‌اند و تنها رژیم دارندة سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، بازیگر خیمه شب‌بازی آنهاست.

 رئیس جمهور ایران با بیان اینکه" از حقوق بشر سخن می‌گویند ولی با فشار حداکثری، معیشت، سلامت و حتی حق حیات همه ایرانیان را هدف گرفته‌اند"،  اظهارداشت: خود و دست نشاندگانشان، در هرچه جنگ و اشغال و تجاوز در فلسطین و افغانستان و یمن و سوریه و عراق و لبنان و لیبی و سودان و سومالی است، مستقیماً به آتش افروزی مشغولند ولی ایران را مسئول شکست‌های محتوم‌شان در برابر اراده مردم منطقه می‌دانند.

روحانی با اشاره به فروش صدها میلیارد دلار سلاح به منطقه و تبدیل آن به انبار باروت، گفت: اینها ولی بر خلاف همه قواعد حقوقی و اجماع جهانی، بیهوده می‌کوشند تا ایران را از حداقل نیازهای دفاعی محروم ساخته و محدودیت‌های تسلیحاتی ایران را به رغم نص صریح قطعنامه 2231، تمدید کنند. آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала