آیا از روسیه به خاطر ساخت واکسن «اسپوتنیک وی» تشکر خواهند کرد؟

© Photo / RDIFواکسن ضد کووید «اسپوتنیک وی»
واکسن ضد کووید «اسپوتنیک وی» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین واکسن ضد کووید توسط مرکز تحقیقاتی اپیدمولوژی و ویروس‌شناسی «گامالیا» روسیه ساخته شد.

به گزارش اسپوتنیک، اولین واکسن ضد کووید «اسپوتنیک وی» توسط مرکز تحقیقاتی اپیدمولوژی و ویروس‌شناسی «گامالیا» روسیه ساخته شد.این واکسن بعد از ثبت، آزمایشات بالینی با شرکت تقریبا 42000 نفر در روسیه و سراسر جهان را پشت سر می‌گذارد.

هانس کلوگه مدیر منطقه ای اروپا در WHO پس از دیدار با میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه گفت:«سازمان «هو» سپاسگزار تلاش های فدراسیون روسیه  هت ساخت واکسن ضد ویروس کرونا به نام «اسپوتنیک وی» است. یکبار دیگر می‌خواهم از روسیه به خاطر زحمات و تلاش بی نظیرش در ساخت این واکسن ایمن و اثربخش تشکر کنم».

مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسن اسپوتنیک V - بخش پنجم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسن "اسپوتنیک V" - بخش پنجم

کلوگه ابراز اطمینان کرد که آزمایشات بالینی در حال وقوع واکسن روسی موفقیت‌آمیز خواهند بود و از داوطلبان برای شرکت در مرحله تست این واکسن سپاسگزاری کرد.

کلوگه در ادامه گفت:« روسیه اکنون فاز سوم تست واکسن را آغاز کرده است. در این فاز ایمنی و اثربخشی این واکسن با شرکت گروه بزرگی از افراد 42000 نفر تست می‌شود. اطمینان کامل دارم که نتایج مثبت خواهند بود. از آنجا که سالهاست در روسیه کار می‌کنم، می‌دانم روسیه از تاریخ غنی تولید واکسن و محصولات ایمنی‌سازی و دارویی برخوردار است».

وی تأکید کرد که روسیه در رساندن کمک به آسیای مرکزی در دوران پاندمی همکاری موثری نشان داد و هم‌بستگی جهانی خود را در این بحران به نمایش گذاشت.

مسکو سفارش دریافت واکسن «اسپوتنیک وی» به مقدار 1 بیلیون دُز را از 20 کشور جهان دریافت کرده است، اما مقامات اعلام کردند که کشور ابتدا باید نیازهای داخلی را تأمین کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала