هشدار روسیه به تحریکات شبه‌نظامیان در سوریه

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر ادلب سوریه
 ادلب سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه‌نظامیان «حیات التحریر الشام» قصد صحنه‌سازی حمله شیمیایی به دو روستای ادلب را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گرینکویچ، معاون ریاست مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اعلام کرد که شبه‌نظامیان «حیات التحریر الشام» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) قصد صحنه‌سازی حمله با کاربرد مواد سمی به دو روستای ادلب را دارند.

این حملات تحریک‌آمیز به دو روستای اریحا و بسامس ادلب برای متهم کردن نیروهای دولتی سوریه به کاربرد سلاح شیمیایی علیه ساکنان غیرنظامی سازماندهی می شوند.

مرکز روسی آشتی از فرماندهان تشکیلات مسلحانه غیرقانونی خواست به راه صلح‌آمیز حل و فصل درگیری در مناطق تحت کنترل خود روی آورند.

کلاه سفیدها و شبه نظامیان در حال آماده سازی تحریکات شیمیایی در سوریه هستند - اسپوتنیک ایران
کلاه سفیدها و شبه نظامیان در حال آماده سازی تحریکات شیمیایی در سوریه هستند

در ماه فوریه وزارت دفاع روسیه در باره عملیات تحریک‌آمیز توسط سازمان تروریستی نامبرده با استفاده از محلول شیمیایی «کلاه سفیدها» با حمایت سازمان فوق هشدار داده بود. گفته شد 400 لیتر  مواد شیمیایی به محل صحنه سازی حملات رسانده شده بود.

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود، کنترل آن به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала