لاوروف: تحریم های آمریکا به جرم همکاری با ایران غیرقانونی و نامشروع هستند

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تحریم های آمریکا به جرم همکاری با ایران غیرقانونی و نامشروع هستند
لاوروف: تحریم های آمریکا به جرم همکاری با ایران غیرقانونی و نامشروع هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه می گوید، که تعجب نخواهد کرد که ایالات متحده آمریکا هر کسی را بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به دلیل همکاری با ایران تحریم کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه ۲۱ سپتامبر، گفت: جای تعجب نیست اگر ایالات متحده همه کسانی که با ایران همکاری می کنند را تهدید به تحریم کند، البته این تحریم ها غیرقانونی و نامشروع خواهند بود.

معاون وزارت خارجه روسیه سرگی ورشینین  - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه روسیه: سیاست فشار حداکثری بر تهران خود را خسته کرده

لاوروف در یک گفتگو با شبکه العربیه در این خصوص افزود: من تعجب نخواهم کرد که ایالات متحده امریکا هر کسی را به اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به دلیل همکاری با ایران تحریم کنند. آنها در سراسر جهان تحریم ها را اعمال می کنند، حتی گاهی وقت بدون هیچ دلیلی.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این که آیا شرکت‌های روسی آماده مقاومت در برابر تحریم های احتمالی جدید آمریکا هستند، اظهار داشت: نمی دانم که آیا شرکت های خارجی مجبور به رعایت این تحریم ها هستند یا خیر. تجارت ارزیابی های خاص خود را دارد، اما چیزی که واضح است این تحریم های یک جانبه غیرقانونی و نامشروع است.

این در حالی ا‌ست، که امروز دوشنبه ۲۱ سپتامبر، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا از تحریم وزارت دفاع ایران خبر داد، او تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا دستوری را امضا کرده است که طبق آن آمریکا تحریم های یکجانبه علیه ایران را اعمال می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала