تلاش آمریکا در جلوگیری از اتمام پروژه :نورد استریم-۲"

© REUTERS / Patrick Semansky/Poolتلاش آمریکا در جلوگیری از اتمام پروژه :نورد استریم-۲"
تلاش آمریکا در جلوگیری از اتمام پروژه :نورد استریم-۲ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، که این کشور امیدوار است پروژه خط لوله گاز "نورد استریم-۲" به اتمام نرسد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده می‌گوید، که ایالات متحده امریکا در حال ایجاد ائتلافی برای از بین بردن روند تکمیل پروژه لوله گاز "جریان شمالی-۲" (Nord Stream-2) است و امیدوار است که این پروژه به اتمام نرسد.

پمپئو : آمریکا تحریم هایی علیه وزارت دفاع ایران وضع می کند - اسپوتنیک ایران
پمپئو : آمریکا تحریم هایی علیه وزارت دفاع ایران وضع می کند

پمپئو در مصاحبه‌ای با نشریه بیلد در این خصوص گفت: ایالات متحده آمریکا بر این باور است که خط لوله گاز "جریان شمالی-۲" به دلیل وابستگی اروپا به گاز روسیه و همچنین به اوکراین تهدید ایجاد می‌کند. من می‌دانم، که این تعداد زیادی از آلمانی‌ها را به شدت نگران ساخته است. ما امیدواریم که پروژه لوله گاز "جریان شمالی-۲" تکمیل نشود. ما در تلاش ایجاد ائتلافی برای جلوگیری از تکمیل شدن این پروژه هستیم. ما امیدواریم که دولت آلمان به همین نتیجه رسیده باشد، آنچه برای الکسی ناوالنی رخ داده است به دلیل وابستگی به گاز روسیه است.

"نورد استریم-۲"، دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا است که با مخالفت شدید امریکا مواجه شده است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با این اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می‌شود، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی ‌ها بفروشد. شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار دارد که نیمی از کل هزینه‌ های برنامه ریزی شده ۹.۵ میلیارد یورویی آن را تأمین می کند. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپایی از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала