فرمان ترامپ برای تحریم تسلیحاتی علیه ایران

© AP Photo / Evan Vucciفرمان ترامپ برای تحریم تسلیحاتی علیه ایران
فرمان ترامپ برای تحریم تسلیحاتی علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه فرمانی را در مورد تحریم های آمریکا علیه کسانی که در تأمین سلاح به ایران مشارکت دارند، امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی بلندپایه دولت کاخ سفید در یک جلسه تلفنی اعلام کرد: مصوبه جدید تحریم های ترامپ درباره ایران، لیست اسامی را که مشمول تحریم تسلیحاتی می شوند، طولانی تر می کند، به جای آنچه که در مقررات موجود سازمان ملل متحد پیش بینی شده است.

کلی کرفت نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
ادعای تازه آمریکا: نیازی به اجماع شورای امنیت برای برگشت تحریم ها نیست

این مصوبه جدید وزارت خارجه و خزانه داری ایالات متحده را مجاز به اعمال مجازات های مالی علیه کسانی که در تأمین سلاح های معمولی به و یا از ایران دخالت دارند، می کند، منظور ما از تجهیزات به طور کلی هر وسیله ای برای استفاده نظامی است.

در این رابطه، این تفسیر وسیع تری نسبت به محدودیت های تسلیحاتی سازمان ملل است که فقط مربوط به سلاح ها یا تجهیزات تعیین شده در ثبت اسلحه های متعارف سازمان ملل است.

وی توضیح داد که این مصوبه جدید به ایالات متحده اجازه می دهد تا مواردی مانند قایق های تندرو یا قطعات الکترونیکی را برای سیستم هدایت موشکی در تحریم لحاظ كند.

دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا روز دوشنبه طی بیانیه‌ ای از صدور فرمان وضع تحریم‌ های جدید علیه ۲۷ نفر از اشخاص و نهادهای مرتبط با برنامه‌  های هسته‌ای، موشکی و تسلیحاتی ایران خبر داد.

این سند به دولت واشنگتن این امکان را می دهد که هر کشوری را که در تجارت اسلحه با ایران درگیر است مجازات کند.

بر اساس این مصوبه، ایالات متحده قادر خواهد بود، به ویژه، محدودیت هایی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی درگیر در تهیه، فروش یا انتقال سلاح های متعارف به تهران اعمال کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала