ترامپ: روسیه و چین به ما حسادت می کنند

© REUTERS / Kevin Lamarqueدونالد ترامپ: روسیه و چین به ما حسادت می کنند
دونالد ترامپ: روسیه  و چین به ما حسادت می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا متحده اعلام کرد که کشورش قدرتمند ترین سلاح روی زمین را در اختیار دارد و روسیه و چین به آن حسادت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد که 2.5 تریلیون دلار برای اهداف نظامی هزینه کرده است.

ترامپ: من دیوار بین رویای آمریکایی و هرج و مرج هستم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: من دیوار بین رویای آمریکایی و هرج و مرج هستم
رئیس جمهور آمریکا گفت: ما قدرت نیروهای مسلح خود را احیا کرده ایم و با در نظر داشتن تهدیدهای روسیه و چین ما به این تسلیحات آن نیاز داریم. ترامپ افزود، پکن در حال حاضر تهدیدی بزرگتر از مسکو برای واشنگتن محسوب می شود.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین تأکید کرد که پیش از او هیچ کس چنین سیاست سختگیرانه ای را در قبال روسیه دنبال نکرده است.

ترامپ در ادامه افزود: تاکید می‌کنم که رهبران روسیه، چین و کره شمالی به ما نسبت به کارهای که انجام داده‌ایم، حسادت می‌کنند. وی ابراز امیدواری کرد که کشورش هرگز ناگزیر به استفاده از این سلاح‌ها نشود.

گفتنی است که در ماه فوریه سال جاری در پیش نویس بودجه نظامی آمریکا برای سال مالی 2021، روسیه و چین در صدر فهرست تهدیدات امنیتی آمریکا قرار گرفتند.

همانطور که در بیانیه سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا آمده؛ در پیش ‌نویس بودجه فدرال برای سال مالی 2021، تقریباً 788 میلیون دلار برای "مقابله با روسیه" اختصاص داده شده است، همچنین مبلغ 763.8 میلیون دلار برای کمک‌های خارجی و 24 میلیون دلار تامین مالی هدفمند برای مقابله با اطلاعات نادرست و تبلیغاتی روسیه در مناطق اروپا ، اورآسیا و آسیای میانه در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала