گوترش: هرگونه اقدام در خصوص تحریم‌ها علیه ایران غیرممکن است

© AP Photo / Seth Wenigگوترش: هرگونه اقدام در خصوص تحریم‌ها علیه ایران غیرممکن است
گوترش: هرگونه اقدام در خصوص تحریم‌ها علیه ایران غیرممکن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل در نامه‌ای به اعضای شورای امنیت این سازمان از عدم وجود امکان اقدام در خصوص تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل اعضای شورای امنیت سازمان ملل را از عدم امکان اقدام در خصوص تحریم‌ها علیه ایران به دلیل وجود اختلاف نظر در این مورد آگاه کرد.

بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران

بر اساس گزارش رسانه‌های اروپایی، گوترش توضیحی برای نمایندگان دائمی کشورهای شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده و در آن یادداشت توضیحی خاطر نشان شده است که "به نظر می‌رسد در مورد موضوع تحریم‌ها عدم اطمینان وجود دارد." در این یادداشت آمده است: دبیرکل نباید در شرایطی که چنین عدم اطمینانی وجود دارد اقدامی صورت دهد.

یکشنبه شب، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که به ابتکار کشورش، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مجددا برقرار شده است، زیرا به گفته آمریکا، تهران توافق برجام را نقض کرده است. در عین حال، سایر اعضای اصلی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر این باورند که ایالات متحده حق بازگرداندن مجدد تحریم‌ها را به دلیل اینکه واشنگتن به صورت یکطرفه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده است، ندارد. اکنون، همانطور که انتظار می‌رفت، طرفین در شورای امنیت سازمان ملل متحد در این مورد بحث خواهند کرد.

در حال حاضر، از 15 کشور شورای امنیت سازمان ملل، 13 کشور معتقدند که ایالات متحده حق ندارد به دنبال تجدید تحریم‌ها باشد، زیرا این کشور عضوی از توافق هسته‌ای با ایران نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала