روحانی: آمریکا قلدری کند با پاسخ ایران مواجه می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی: آمریکا قلدری کند با پاسخ ایران مواجه می‌شود
روحانی: آمریکا قلدری کند با پاسخ ایران مواجه می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام داشت که اگر آمریکا بخواهد از "قلدری" خود استفاده کند، حتما با پاسخ قاطع تهران مواجه می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اظهار داشت: امروز سی‌ام شهریور سال ۱۳۹۹ به عنوان یک روز به یادماندنی در تاریخ دیپلماسی ما خواهد بود. آمریکا به عنوان یک کشور زورگو در سطح جهان تلاش سرسختانه‌ای برای تحمیل مجدد تحریم‌های شورای امنیت علیه ملت ایران آغاز کرد و مخصوصا روندی که در ماه‌های اخیر و در یک ماه گذشته دنبال می‌کرد، امروز به نقطه شکست حتمی خود رسید. 

واکنش ایران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی

روحانی تصریح کرد: به عنوان رئیس جمهوری ایران اعلام می کنم که اگر آمریکا بخواهد از قلدری خود استفاده کند و حرف نادرستی که می‌گوید من توانستم قطعنامه ها را برگردانم که هیچ کس این حرف را قبول ندارد در مقام عمل بخواهد اقدامی انجام دهد حتما با پاسخ قاطع ما مواجه می‌شود و کاملا روشن است که ایران زیر بار قلدری آمریکا در هیچ مقطعی نرفته و در این مقطع هم در برابر قلدری آمریکا ایستادگی خواهد کرد.

رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا یک درخواست غیرحقوقی و ناصحیحی را مطرح کرده و اکثریت قاطع قریب به اتفاق شورای امنیت این درخواست را رد کرده و ایستادگی کرده، از این به بعد حرف زدن آمریکا جز یاغی‌گری، معنای دیگری نخواهد داشت و کسی زیربار این حرف نخواهد رفت و عواقب اینگونه حرف‌ها و موضع گیری‌ها به خود آمریکا برمی‌گردد.

روحانی افزود: من در اینجا لازم می‌دانم از اعضاء شورای امنیت که در برابر درخواست غیرقانونی و غیرمنطقی آمریکا در این یک ماه در ماه اوت و سپتامبر ایستادگی کردند، از اندونزی رئیس شورای امنیت قبلی و نماینده نیجر، رئیس شورای امنیت فعلی یعنی نماینده نیجر به خاطر ایستادگی آنها در برابر حرکت‌های غیرقانونی آمریکا قدردانی کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала