فرمانده هوانیروز ارتش ایران از خودکفایی این کشور برای تولید قطعات خبر داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فرمانده هوانیروز ارتش ایران از خودکفایی این کشور برای تولید قطعات خبر داد
فرمانده هوانیروز ارتش ایران از خودکفایی این کشور برای تولید قطعات خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش ایران با اشاره به تواناییهای بومی در ساخت قطعات، از بی نیازی به کشورهای دیگر در این زمینه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم خلبان، یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش ایران در باره فعالیت‌های هوانیروز در جنگ هشت ساله با عراق  گفت:  " با آغاز جنگ تحمیلی، هوانیروز در غرب و جنوب غرب، عملیات‌های بزرگی انجام داد. "

وی با اشاره به فعالیت‌های هوانیروز در جنگ گفت: " هوانیروز در این شرایط کاری کرد که دشمن متحیر ماند. طبق گفته شهید کشوری، صدام فکر همه جای جنگ را کرده بود، جز هوانیروز. هوانیروز در جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی داشت. تانک‌های دشمن، لقمه چرب و نرم هوانیروز بودند؛ به طوری که هوانیروز ارتش در یک عملیات بیش از 48 تانک دشمن را منهدم کرد."

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران در ادامه با اشاره به پیشرفت این یگان پس از جنگ گفت: " ما در ابتدای جنگ شاید 10 استاد خلبان در 7 پایگاه داشتیم. الان بیشترین و بهترین اساتید آموزشی را داریم. بچه‌های هوانیروز در دوران دفاع مقدس شرایط لازم برای تربیت و آموزش دیدن، نداشتند اما با شعار «ما می توانیم» کار را جلو بردند. نکته قابل توجه اینجاست که هوانیروز در همه عملیات‌ها شرکت کرد و هیچ شکستی نداشت؛ این یک معجزه بزرگ است."

وی درباره خودکفایی هوانیروز در دوران تحریم‌ها خاطرنشان کرد: " ما 40 سال است که از طرف دشمن تحریم‌های مختلفی از جمله تحریم نظامی را تجربه کردیم. سیستم بالگردها بسیار پیچیده است و تعمیر و نگهداری سختی دارد. خوشبختانه امروز به جایگاهی رسیدیم که نه تنها برای تولید قطعات به کشوری نیاز نداریم، بلکه می‌توانیم به کشورهای دوست کمک کنیم و قطعاتی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و این دستاوردها با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به دست‌آمده است."

 

سرتیپ قربانی ضمن اشاره به قدرت نظامی هوانیروز، گفت: " اخیرا رزمایش ذوالفقار انجام شد که بازدارندگی فراوانی برای همه دشمنان ایران داشت. این رزمایش به دشمنان ما فهماند که در ایران به ویژه در خلیج فارس جای جولان دادن نیست. ارتش و سپاه در کنار هم کاری کردند که ایران به یک کشور امن تبدیل شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала