سخنان کهنه سرباز روس در مورد روش های غیراستاندارد کار سازمان اطلاعات شوروی

© Photo / Foreign Intelligence Service of the Russian Federationافشای انگیزه های خبر رسانانی را که برای سازمان اطلاعات روسیه کار می کنند
افشای انگیزه های خبر رسانانی  را که برای سازمان اطلاعات روسیه کار می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته یک کهنه سرباز نیروهای ویژه روسیه ، سرویس مخفی سازمان اطلاعات شوروی به لطف تصمیمات غیر استاندارد و غالباً متناقض یوری دروزدوف ، رئیس افسانه ای این سرویس رقیبان خود را فریب می داد.

به گزارش اسپوتنیک، والری پاپوف رئیس انجمن کهنه سربازان نیروهای ویژه "ویمپل" روسیه و یکی از شاگردان دروزدوف این عقیده را ابراز کرده است.

امروز شنبه 19 سپتامبر ، 95 مین سالگرد تولد یوری دروزدوف جشن گرفته می شود. به گفته پاپوف ، یکی از بارزترین ویژگی های دروزدوف "غیراستاندارد" بودن تصمیمات و اقدامات وی بود .وی خاطرنشان کرد : این مامور اطلاعاتی " نه طبق منطق ، بلکه با گرفتن تصمیمات ظاهراً متناقض با منطق" عمل می کرد.

عشق و زندگی مامور اطلاعاتی شوروی در تهران   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عشق و زندگی مامور اطلاعاتی شوروی در تهران

یوری پاپوف می گوید " مشهورترین نمونه کار یوری ایوانوویچ دروزدوف به عنوان رئیس سرویس اطلاعاتی مخفی  چنین است. الکسی میخائیلوویچ کازلوف ، قهرمان روسیه ، که اطلاعاتی درباره اسرار برنامه هسته ای آفریقای جنوبی به دست آورد در اوایل دهه هشتاد دستگیر شد و در زندان محکومین به اعدام  در آفریقای جنوبی مورد شکنجه قرار گرفت. وی از همه این مخاطرات جان سالم به در برده ،  با چند افسر اطلاعاتی غرب رد و بدل شد و به میهنش فرستاده شد ".

پاپوف اضافه کرد پس از مدتی ، كازلوف از دروزدوف خواست كه او را دوبار به كار مخفی  در خارج از كشور بازگرداند و یوری ایوانوویچ سرانجام موافقت کرد. و این یک تصمیم نبوغ آمیز بود. او می فهمید که برای کازلوف ، کار عملیاتی زندگی او است . محاسبه این بود که هیچ کس باور نخواهد کرد که یک لو رفته و شناخته شده دوباره به خارج از کشوراعزام شود.  این مغایر منطق است ، درست است؟ اما دروزدوف این کار کرد.

به گفته این کهنه سرباز نیروهای ویژه ، کار اطلاعاتی به دلیل نیاز به تجزیه و تحلیل عمیق وضعیت و محاسبه حرکت از قبل ، اغلب با شطرنج مقایسه می شود.

آقای کازلوف خاطرنشان کرد اما به عقیده وی این یک مقایسه نادرست است زیرا بازی شطرنج به تخته شطرنج محدود می شود و برای همه مهره ها قوانین حرکتی کاملاً مشخص وجود دارد اما کار اطلاعاتی مرزو حدود تعیین شده ، مقررات مشخص غیر قابل نقض و حرکات قابل پیش بینی برای حریف ندارد.

یادآور می شود یوری دروزدوف در بسیاری از عملیات های سازمان اطلاعات خارجی شوروی  از جمله در مبادله رودولف ابل ، افسر افسانه ای سازمان اطلاعات شوروی ، با فرانسیس پاور، خلبان آمریکایی ، شرکت داشت. دروزدوف تا زمان بازنشستگی در سال 1991 رهبری سرویس مخفی  سازمان اطلاعات  شوروی را بر عهده داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала