عدم ورود کالای لوکس به ایران

© Sputnik / Somayeh Pasandideعدم ورود کالای لوکس به ایران
عدم ورود کالای لوکس به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واردات 2500 قلم ردیف تعرفه‌ای مرتبط با کالای لوکس، غیر ضروری و مشابه ساخت داخل ممنوع شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، حسین مدرس خیابانی سرپرست سابق وزارت صمت اعلام کرد که 85 درصد واردات کشور را مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و ماشین آلات تشکیل می‌دهد.

بعد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و در راستای مدیریت مصارف ارزی، واردات 2500 قلم ردیف تعرفه‌ای مرتبط با کالای لوکس، غیر ضروری و مشابه ساخت داخل ممنوع شده است.

با ثبت سوژه «واردات کالاهای لوکس آمریکایی و فرانسوی ممنوع شود»، از مسئولان خواستار شدند تا به دلیل تحمیل خسارت‌های مختلف از سوی دو کشور آمریکا و فرانسه به ملت ایران و همچنین تحریم‌های ظالمانه آمریکا  واردات کالاهای لوکس از این دو کشور ممنوع شود.

صادرات کالاهای غیرنفتی از تنها بندر اقیانوسی ایران، 95 درصد رشد داشته است - اسپوتنیک ایران
صادرات کالاهای غیرنفتی از تنها بندر اقیانوسی ایران، 95 درصد رشد داشته است

در سال 97 بعد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا در راستای مدیریت منابع ارزی واردات 1400 قلم کالای لوکس، غیر ضروری و مشابه تولید داخل ممنوع شد و با گذشت زمان بر تعداد ممنوعیت واردات این قبیل کالاها اضافه شد. به طوری که در حال حاضر و با گذشت بیش از دو سال از تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران واردات 2500 قلم کالای لوکس، غیر ضروری و همچنین مشابه تولید داخل ممنوع شده است.

مدرس خیابانی افزود:« وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه واردات هیچ نوع کالای لوکس و غیر ضروری را نمی‌دهد و هم اکنون 2500 ردیف تعرفه‌ای مرتبط با این اقلام و کالاهای مشابه ساخت داخل ممنوع است. این در حالی است که 15 درصد مابقی را نیز کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم تشکیل می‌دهد».

حمید مقیمی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در مورد واردات قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی بیان داشت:«در حال حاضر 70 درصد از کالاهای آرایشی و بهداشتی موجود در بازار را کالاهای قاچاق تشکیل می‌دهد. براساس گزارش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز واردات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از سال گذشته تاکنون 3 برابر افزایش یافته است».

علاوه بر بازار لوازم آرایشی و بهداشتی معضل واردات قاچاق در بازار لوازم خانگی نیز کاملا محسوس است. بخش  اعظمی از کالاهای لوازم خانگی که در بازار عرضه می‌شود به نام دو برند کره‌ای است که بعد از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران  نمایندگی این دو برند به صورت رسمی ایران را ترک کردند، اما با این وجود، هنوز هم انواع و اقسام کالای لوازم خانگی با نام این دو برند در بازار عرضه می‌شود که به اذغان فروشندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی کالاهایی که با نام این دو برند عرضه می‌شود، اصل کره‌ای نیست و چینی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала