اجرای دومین قرنطینه سراسری در اسرائیل

© AP Photo / Mahmoud Illeanاجرای دومین قرنطینه سراسری در اسرائیل
اجرای دومین قرنطینه سراسری در اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دومین قرنطینه سراسری به دلیل شیوع ویروس کرونا در اسرائیل اجرا شد.

به گزارش اسپوتنیک، اسرائیل به نخستین کشور جهان تبدیل شد که قرنطینه سراسری در آن برای بار دوم اجرا می‌شود. محدودیت‌ها در اسرائیل برای سه هفته با امکان تمدید اعمال می‌شوند. محدودیت‌ها همچنین در تعطیلات پاییزی یهودیان برقرار خواهند بود. قرنطینه از جشن نخست، روش هشانا، در عصر 18 سپتامبر آغاز می‌شود و تا آخرین جشن، سیمخاط تورا، از عصر 9 اکتبر تا غروب آفتاب روز دیگر، ادامه خواهد داشت.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل - اسپوتنیک ایران
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل

در ابتدا برنامه ریزی شده بود که مردم اسرائیل بیش از 500 متر از خانه خود دور نشوند، اما در نهایت، دولت تصمیم گرفت مسافت مجاز را به یک کیلومتر افزایش دهد. در این فواصل مردم می‌توانند به پارک‌ها، زمین‌های بازی و نماز در یوم کیپور (رستاخیز) که امسال در تاریخ 27 تا 28 سپتامبر برگزار می‌شود، بروند.

دور شدن از خانه بیش از یک کیلومتر تنها در برخی موارد امکان پذیر خواهد بود: حضور در محل کار، برای تهیه محصولات غذایی و دارو، شرکت در مراسم تشییع جنازه، ختنه، حضور در دادگاه و کنست و همچنین برای شرکت در تجمعات اعتراضی.

در شرایط اعمال قرنطینه در اسرائیل جریمه عدم داشتن ماسک حدود 145 دلار و جریمه تجمع بیش از حد مجاز افراد در یک مکان و دور شدن بیش از یک کیلومتر از خانه، حدودا 290 دلار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала