کشف خطر مرگبار یکی از داروهای کرونا

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر کشف خطر مرگبار یکی از داروهای کرونا
کشف خطر مرگبار یکی از داروهای  کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنتی بیوتیک آزیترومایسین که برای مقابله با عوارض نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) از آن استفاده می شود ، در صورت مصرف همزمان این دارو به همراه تعدادی از داروهای دیگر ، می تواند باعث سکته قلبی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  مجله JAMA Network Open ، این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشگاه ایلینوی در شهر شیکاگو آمریکا انجام شده است.

کارشناسان داده های بیش از 44 میلیون بیمار را مطالعه کرده  و به مقایسه نتایج درمانی گروه هایی را که به ترتیب آموکسی سیلین و آزیترومایسین را مصرف نمودند، پرداختند.

شناسایی ۴۴.۳ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا در آمریکا - اسپوتنیک ایران
شناسایی ۴۴.۳ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا در آمریکا

مشخص شد که استفاده همزمان از ازیترومایسین و داروهایی که بر تکانه های الکتریکی قلب تأثیر می گذارند با افزایش 40 درصدی موارد اختلالات قلبی مانند بیهوشی ناگهانی ، تپش قلب و حتی ایست قلبی همراه است. داروهای فشار خون ، داروهای ضد افسردگی ، داروهای ضد مالاریا و مواد افیونی از جمله چنین داروهایی  هستند.

پیش از این ، جمعیت متخصصان بیماری های قلب و عروق آمریکا از پزشکان خواسته بود تا در تجویز داروهایی که باعث آریتمی قلبی به عنوان یک عارضه جانبی می شوند ، احتیاط کنند. در این لیست همچنین برخی از داروهای مخصوص درمان کووید 19 وجود دارد. در میان این داروها از کلروکین ، هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین نام برده می شود. طبق نتیجه گیری پزشکان ، همه آنها می توانند باعث بروز اختلالات در ریتم قلب شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала